Dell Inspiron 1300 opstart probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruub
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruub

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2007
Mijn dochter heeft een Dell Inspiron 1300 laptop. Op een gegeven moment stond deze "vast". Hierop heeft zij deze met de aan/uit-knop uitgeschakeld om hem vervolgens weer in te schakelen. Vanaf dat moment blijft de laptop zijn opstartcyclus herhalen. Na het Windows XP scherm begint de laptop weer opnieuw op te starten. Zo lang je de laptop aan laat staan blijft hij dit doen. Ik heb hem al laten opstarten met de Windows XP CD erin echter na een minuut krijg ik een blauwscherm met witte letters waarin staat aangegeven dat ik de laptop weer opnieuw moet starten. Ik heb de geheugen modules en de harde schijf al verwijderd en weer weer herplaatst. Geen resultaat. Ook heb ik in de BIOS de "default" waarden weer ingesteld en opnieuw opgestart. Ook zonder resultaat. Vanuit de BIOS kan ik de harddisk niet formatteren. Heeft iemand nog suggesties ???

Mijn dochter heeft een Dell Inspiron 1300 laptop. Op een gegeven moment stond deze "vast". Hierop heeft zij deze met de aan/uit-knop uitgeschakeld om hem vervolgens weer in te schakelen. Vanaf dat moment blijft de laptop zijn opstartcyclus herhalen. Na het Windows XP scherm begint de laptop weer opnieuw op te starten. Zo lang je de laptop aan laat staan blijft hij dit doen. Ik heb hem al laten opstarten met de Windows XP CD erin echter na een minuut krijg ik een blauwscherm met witte letters waarin staat aangegeven dat ik de laptop weer opnieuw moet starten. Ik heb de geheugen modules en de harde schijf al verwijderd en weer weer herplaatst. Geen resultaat. Ook heb ik in de BIOS de "default" waarden weer ingesteld en opnieuw opgestart. Ook zonder resultaat. Vanuit de BIOS kan ik de harddisk niet formatteren. Heeft iemand nog suggesties ???

al eens veilige modus geprobeerd?
dus tijdens opstarten van windows F8 indrukken, als dat werkt dan zou je kunnen uitvinden of het probleem misschien in een driver zit

Helaas !!

Beste Jheroen,

Ook die mogelijkheid heb ik al geprobeerd echter hetzelfde probleem blijft zich voor doen. De laptop blijft "hangen" in het opstartproces ook in veilige modus. Geen enkele van de mogelijkheden van dat scherm (na F8) werkt. Hetzelfde probleem blijft zich voor doen.

gr. Ruub.

als je zou besluiten dat je alles wilt wissen en xp er opnieuw op wilt zetten, heb je al eens geprobeerd om met de windows cd erin de lap op te laten starten vanaf de cd?
en heb je dan in de bios wel aangegeven dan eerste boot de cd (dvd) speler moet zijn?

Ook dat heb ik al gedaan Jheroen. De Windows XP CD installeert ongeveer 1 minuut de diverse bestanden waarna er een blauw scherm verschijnt met een waarschuwing. Hierin staat verder dat als deze melding zich voordoet ik de laptop moet herstarten en dan begint hierboven beschreven cyclus weer opnieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan