Dell inspiron 1300 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent38

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een Dell Inspiron 1300 die blijft hangen tijdens opstarten, dit is gebeurt nadat Diagnostitics gedraait is voor het laatst.

Bij opstart komt hij in een scherm vast te staan,

Use the up-down arrow keys to move the pointer to the disired boot device. Press enter to attempt the boot or ESC to cancel.

Internal HDD
CD/DVD drive
Onboard NIC

Bios setup
Diagnostics

wat je ook doet hij komt altijd met de zelfde vraag terug (hehalve bij de laaste twee opties) maar als je hier dan weer vandaan komt is het weer einde oefening.
Tijdens reboot komt er te staan loading PBR for descriptor 4 ... done
ongeldige systeem diskette, vervang diskette en druk een toets.

en weer en weer en weer.

HELP HELP.

PS er zijn geen boot cd/dvd beschikbaar bij mij en het liefste zou ik het systeem helemaal formatteren.
Is er een progje wat vanaf cd nergens naar kijkt en en voor wat dan ook gaat formateren.

Bij voorbaat dank Vincent.

Laatst bewerkt:
Ja, een Windows schijf, bijvoorbeeld XP.

In het bios moet je alleen de volgorde van opstarten veranderen, zodat de CD als 1e komt te staan.

Ja, een Windows schijf, bijvoorbeeld XP.

In het bios moet je alleen de volgorde van opstarten veranderen, zodat de CD als 1e komt te staan.

Heb ik geprobeert, systeem wil geen windows schijf en blijft weer met de zelfde vraag staan.Toch bedankt voor de tip.

vincent

Dat kan aan 2 dingen liggen:
1. je bent niet snel genoeg met het indrukken van een willekeurige toets als je met een CD boot (daar heb je maar héél kort tijd voor, anders start Windows toch vanaf CD)
2. het kan zijn dat Dell in het bios een instructie heeft staan dat er altijd gestart moet worden vanaf eigen software (/lokatie). Die instelling moet je dan kunnen vinden in de bootopties van het bios.

Zit er een diskettestation in het ding?

Bedankt voor je tips, het probleem is nu opgelost.

Bij de computerzaak is de bios aangepast.
en de hardeschijf heb ik los geformatteert mbv kabel en andere computer.
Nu kijkt de laptop wel naar zijn schijven / HDD om op te starten, de optie diskette is nu geheel weg uit de bios,waarschijnlijk een ander versie in gezet op zo.

Toch bedankt voor de moeite
gr vincent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan