Dell Inspiron 1525 met Vista herkent mijn HP Laserjet niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan080264

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2008
Berichten
5
Heb sinds kort een nieuwe dell laptop met Vista. Probleem is dat ik nog steeds niet kan printen. Volgens HP is Vista compattable met deze printer. Bij een printopdracht vindt er wel een connectieplaats tussen laptop en printer, maar de enige melding die op de printer wordt gegenereerd is DATA RECEIVED. Vervolgens wordt deze melding afgewisseld met de tekst READY. Als ik op de startknop op de printer druk komt er alleen een leeg vel uit.
Ik heb al meerdere malen een printer verwijderd en toegevoegd in Vista waarbij de HP LaserJet 5 gewoon voorkomt in de lijst van drivers. Op de site van HP wordt geen mogelijkheid geboden om deze driver te downloaden. Daar wordt gesteld dat Vista HP LaserJet5 compliant is. De vorige laptop had XP erop zitten, en daar heb ik die printer problemen nooit mee gehad. Hoe kan dit oplossen?:confused:
Ik heb vanaf de printer een kabel aangesloten die in de USB aansluiting kan..
 
Op onderstaande link naar HP bij punt 5; note wordt voorgesteld een XP driver te installeren
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c00808536#ref5

Hi Bernard,
bedankt voor je advies. Ik heb de XP driver gedownload, vervolgens de oude printer via Configuratiescherm verwijderd, een nieuwe printer toegevoegd, maar hij geeft nog steeds de melding DATA RECEIVED. Als ik vervolgens op START druk komt er een leeg vel uit. Moet ik de reeds geinstalleerde driver die met Vista is meegekomen zelf nog verwijderen, of overschrijft deze XP driver automatisch de reeds geinstalleerde. Ben niet zo'n computerkenner, vandaar. Hoor het wel.
 
Moet ik de reeds geinstalleerde driver die met Vista is meegekomen zelf nog verwijderen, of overschrijft deze XP driver automatisch de reeds geinstalleerde.
Het is over het algemeen zo; eerst de oude drivers verwijderen alvorens die nieuwe te installeren.
 
Het is over het algemeen zo; eerst de oude drivers verwijderen alvorens die nieuwe te installeren.
Waar kan ik een specifieke driver voor printer normaal gesproken vinden? Via toevoegen/wijzigen/verwijderen programma's? Daar kom ik hem nl. niet tegen.
Johan
 
De printers staan bij start/configuratiescherm/printers.
Bij Printertaken kan je de printer verwijderen.
Hier staat ook: Printer toevoegen.
 
De printers staan bij start/configuratiescherm/printers.
Bij Printertaken kan je de printer verwijderen.
Hier staat ook: Printer toevoegen.

Hi Bernard, dat lukt me wel. Het gaat erom hoe ik de driver voor XP kan ophalenm vanaf mijn c-schijf c.q. die Vista driver moet verwijderen. Die kan ik nl. niet vinden bij Programs.
Gr. Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan