Dell inspiron 530 piept na upgrade van 3 gb naar 4 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

1computers

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2015
Beste mensen ik ben pas nieuw hier en heb een probleem kunnen jullie mij helpen aub ?

Ik heb een Dell inspiron 530 en die had eerst 3 Gb ram 2x512Mb en 2x 1Gb en heb ik vervangen door 4x1Gb maar toen begon de pc te piepen en ik heb de piepjes geteld hij piept 2 keer en er komt geen beeld maar de oude geheugens wil die ook niet meer pakken en heb nog wat andere geheugens geprobeerd pakt die ook niet en piept nog steeds 2 keer en er komt ook geen beeld en ik heb hem al van binnen schoon gemaakt dus hij is stof vrij maar ik weet het echt niet meer wie kan mij helpen Aub ?

BIOS reset proberen en dan met 1 bankje van 1 Gb of de 2 van 512 Mb erin proberen op te starten.
Kijk in de handleiding van de pc welke geheugenbank je daarvoor moet gebruiken ( dimm A1 / A2 of Dimm A1/B1 etc ).

beste Scrapheap ik heb nog de originele 2x512mb balkjes van de pc heb ik al geprobeerd maar piept nog steeds 2x en er komt geen beeld en ik weet alleen niet hoe je de Bios moet resseten graag uitleg als dat mag en de handleiding heb ik helaas ook niet meer.

Alvast bedankt

1computers

Laatst bewerkt:
Hoi,,

Bios reset:

1 Pc uit zetten
2 Stekker uit stopcontact halen
3 Bios batterij van moederbord los halen
4 30 seconden aan/uit knop inhouden
5 batterij terug plaatsen
6 stekker weer in stopcontact
7 Pc weer aan zetten en kijken /luisteren of hij nu wel werkt.

Hier wat afbeeldingen hoe een bios batterij eruit ziet.

Ps hier de manual

Laatst bewerkt:
beste Scrapheap ik heb nog de originele 2x512mb balkjes van de pc heb ik al geprobeerd maar piept nog steeds 2x en er komt geen beeld en ik weet alleen niet hoe je de Bios moet resseten graag uitleg als dat mag en de handleiding heb ik helaas ook niet meer.

Alvast bedankt

1computers

Handleiding vind je hier
Relevante informatie vanaf pagina 101

Bedankt allemaal ik heb jullie berichten nu pas gezien ik ga het proberen en hou jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

1computers

Ik heb het geprobeerd en het werkt helaas niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat heb ik ook gedaan en ik heb ook andere geheugens geprobeerd werkt ook niet hij pakt geen enkele geheugen en piept 2 keer en er komt geen beeld

Laatst bewerkt:
Ga ik nu proberen laat het straks ff weten

Nee werkt helaas ook niet

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan begin ik te geloven dat de geheugen uitbreiding verkeerd heeft uit gepakt.

Ik weet het echt niet meer ik had het echt goed geplaatst ik hoop dat het snel opgelost wordt

Daar ben ik dus bang voor dat dat niet gaat lukken ik hoop dat ik het mis heb en dat er nog iemand met lumineus idee komt(of zoiets)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan