Dell Inspiron 570 of Inspiron 560

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaassaus

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
Welke is beter? Ik vond al ergens dat de processor en de videokaart van de 570 (en die is ook goedkoper) beter zijn (ik weet niet of dat klopt), maar het geheugen van de 560 is wel 2x groter. Ik heb er niet zo veel verstand van. Welke is nou echt beter? Dat de harde schijf van de 570 groter is boeit mij niet zo veel. Zie hier de volledige lijst met specificaties http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/desktops_great_deals/fs.aspx?refid=desktops_great_deals&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn.
Alvast heel erg bedankt.

Edit: Ik zie dat ook de PC's onderling nog verschillende kaarten hebben. Ik bedoelde de 560 van €299 en de 570 van €379 (de eerste 2).

Laatst bewerkt:
Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur

Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Als je een beetje spelletje wil gaan spelen zoals CoD 4 zijn ze eigelijk allemaal ongeschikt, het zijn meer office pc's zoals ik het zie.
Je moet dus even dat lijstje invullen

Bedankt voor je reactie!

Budget - Nou eigenlijk niet zo veel.
Doel - Office dingen en een beetje gamen, maar voor de prijs waarvoor ik een pc wil ben ik absoluut niet te veeleisend. Ik heb al een ps3 met COD ;).
Hoe belangrijk is stilte? - Niet heel erg.
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Ik wil zelf niet echt knutselen.

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Maar gewoon windows 7
Andere software? - Niets bijzonders wat ik niet zelf erop kan zetten of dat een speciale computer vereist.

Randapparatuur
Niets bijzonders.

Als ik in de winkels kijk, waar Dell niet te koop is, zie ik allemaal pc's met specificaties die op het oog minder zijn (zoals minder geheugen) maar die wel veel duurder zijn. Is dit gewoon nep, zegt dat geheugen niet zo veel, is dat gewoon om de leek (zoals ik) op het verkeerde been te zetten? Ik bedoel, de chips in deze pc's lijken mij niet heel slecht (nee ok het is geen echte game pc). In de winkels zijn waarschijnlijk ook allemaal office pc's. Alle hele goede pc's in de winkel zijn zo 800 euro en zover ga ik dus niet.

Overigens zie ik genoeg filmpjes op youtube van cod met volgens mij een mindere computer. Op mijn laptop (Intel T3200 processor, gma 4500m videokaart en 4gb geheugen ddr2) die volgens mij een stuk minder is en kan ook cod (natuurlijk wel met graphics op low) afspelen. Maar zoals ik al zei, ik ben eis hier absoluut niet te veel van. Ik wil gewoon de beste voor de beste prijs.

de meeste pc's in de winkel zijn allround dingen, vaak met een snelle/redelijke CPU en een matige/slecht videokaart.

Als jij af en toe een flash spelletje speelt op internet kan deze wel ja, maar ik heb geen idee hoe die zich gaat gedragen tegenover games. Met een pc van de winkel (dell site reken ik even niet als winkel) hebben meestal een eigen aparte videokaart en zal dus een stuk sneller zijn.

Ik begrijp je niet helemaal. Je laatste zin spreekt je eerste zin tegen.
Maar welke is nou beter sterker van die 2? Of is dat zo moeilijk te zeggen of in 1 oogopslag te zien? Welke is sneller, heeft een betere video kaart, etc?

de 2e is beter zeker in CPU.

Maar deze pc's hebben een on board videokaart en die door de bank genomen niet goed voor eventueel gamen.

De kaarten die bijv in een compaq pc zit van ong 400 euro is een apparte kaart en zal dus bijna altijd sneller zijn dan een on board.
Tenzij je een hele verouderde neemt uiteraard.

zoals ik al eerder zei, office pc niet geschikt voor gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan