Dell inspiron 9400 grafische kaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lepo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lepo

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2006
Ik heb net een dell inspiron 9400 gekocht.

De eerste indruk is dat het een prima laptop is.

Volgens dell zit er een ATI X1400 256MB in. In de ATI control centre staat inderdaad aangegeven dat het gaat om 256 MB. In de BIOS vind ik echter onder devices dat het gaat om een X1400 met maar 128 MB.

Wat is nu waar ?

Een oorzaak zou kunnen zijn:
het bios is van een iets oudere datum (welke datum??) en herkent de betreffende videokaart niet als zijnde eentje met 256 mb geheugen.
Deze reden zou even simpel als voor de hand liggend kunnen zijn.

Pasja zei:
Een oorzaak zou kunnen zijn:
het bios is van een iets oudere datum (welke datum??) en herkent de betreffende videokaart niet als zijnde eentje met 256 mb geheugen.
Deze reden zou even simpel als voor de hand liggend kunnen zijn.

Klopt. De BIOS is van 17-12-2005 en de release van de X1400 was op 05-01-06. Maar waarom herkent de BIOS deze kaart dan wel als X1400 ? Zou het niet logisch zijn als hij hem helemaal niet herkent ? Ook niet als 128 MB ?

Hallo

Wat weet de verkoper u hierover te vermelden ???

Of "dell support" , zou ik zeker doen , mits dit een recent toestel is ???

Misschien is dit een "eenmalig" door de mazen v/h net v/d technical control geglipt toestel ???

Peter

De "hardware" kan overwegend van een vorig type zijn, zodat het bios daar wellicht geen moeite mee heeft.

Is dit geen kaart met shared memory? En het shared memory zal ingesteld zijn op 128 maar je zal het naar 256 kunnen zetten.
Ze zetten het waarschijnlijk niet op maximum omdat er dan ook 256 mb van je werkgeheugen gestollen word als je bv 1024 mb ram hebt kan je er maar 768 mb van gebruiken.

lamp zei:
Is dit geen kaart met shared memory? En het shared memory zal ingesteld zijn op 128 maar je zal het naar 256 kunnen zetten.
Ze zetten het waarschijnlijk niet op maximum omdat er dan ook 256 mb van je werkgeheugen gestollen word als je bv 1024 mb ram hebt kan je er maar 768 mb van gebruiken.

Bedankt voor de reactie

Volgens dell is het een PCI kaart. Op de site van ATI vind ik dit ook terug. Ik ga ervan uit dat dit klopt, want met shared memory zou ik een spel als COD2 toch niet kunnen spelen ?

Everest geeft trouwens ook aan dat het om een PCI express gaat.

Pasja zei:
De "hardware" kan overwegend van een vorig type zijn, zodat het bios daar wellicht geen moeite mee heeft.

Met Everest zie ik trouwens twee data. De datum systeem-BIOS is 17-12-2005. De datum video BIOS is 21-2-2006, dus na release van de X1400.

Ik zal deze vraag ook eens neerleggen bij Dell support. Kan misschien even duren, maar ik zal hun antwoord hier ook neerzetten.

VDK_P zei:
Hallo

Wat weet de verkoper u hierover te vermelden ???

Of "dell support" , zou ik zeker doen , mits dit een recent toestel is ???

Misschien is dit een "eenmalig" door de mazen v/h net v/d technical control geglipt toestel ???

Peter

Betreft: Videokaart Memory

Bedankt voor het sturen van uw e-mail naar Dell Technical Support.

Ik begrijp na het lezen dat u twijfelt hoeveel Memory er nu aan uw videokaart
zit. In onze gegevens staat inderdaad 256MB. U kunt zelf nog controleren op de
volgende manier.

U gaat naar Start --> Uitvoeren--> Hier tikt u in: dxdiag

U krijgt een venster met verschillende informatie. U klikt op --> Display
Hier kunt u nogmaals kijken wat uw Videokaart voor Memory heeft. Wat staat hier
vermeld?

Dit hulpprogramma geeft ook aan dat het om 256 MB gaat. Het zal dan dus toch aan de BIOS liggen, denk ik.

Bedankt voor jullie reacties !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan