Dell Inspiron, kan os niet starten, nieuw os installeren of live cd draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

omedries

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2013
Hallo, ik heb een nu omgeveer 2,5 jaar oude dell inspiron (win7 x64). Een weekend geleden kon ik opeens windows niet meer starten, gelukkig was opstartherstel nog mogelijk en kon ik de pc weer gebruiken.

Nu, een week later, kan ik windows weer niet starten (stopt bij "starting windows"), nu krijg ik weer het scherm met 2 keuzes: windows starten of opstartherstel gebruiken. Beide opties leveren helaas niets op.

Nu zet ik de windows 7 cd (die ik bij de pc kreeg) in de cd lade. En boot ik vanaf de pc. Echter ook hier blijft hij bij "starting windows" hangen.

Ik heb ook nog een live-cd van fedora liggen, opstarten van deze cd levert ook alleen een zwart scherm met knipperende cursor op.

Mijn eerste conclusie was, het ligt aan de hdd, waar we eerder ook al problemen mee hadden en die nu vervangen is. Maar omdat de hdd niet nodig is bij een live cd, en de live cd ook niet werkt, zou dit best ook met iets anders te maken kunnen hebben.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen, heeft iemand dit probleem zelf ook gehad, en het liefst: heeft iemand een oplossing?

Het zou aan de BIOS-instellingen kunnen liggen, misschien heb je per ongeluk UEFI ingeschakeld?

Groetjes, WDHBGS

Ik heb niets aan de bios instellingen veranderd, maar heb voor de zekerheid toch de standaardinstellingen teruggezet, dit heeft echter geen resultaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien is er iets mis met je RAM-geheugen (werkgeheugen).

Groetjes, WDHBGS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan