Dell Inspiron scherm geeft rare kleuren (psychedelisch)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gepka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2011
Ik hoop dat iemand me kan helpen...
ik heb een Dell Inspiron laptop. Het probleem is, dat het beeldscherm niet de goede kleuren weergeeft: wat wit is, is hemelsblauw, en er zit over het hele scherm een rode waas, op sommige kleuren. Met foto's is het effect bijna psychedelisch...
Dit is al eens eerder gebeurd, maar toen verdween het weer na een paar dagen.

Wat kan dit zijn?

Laptop geeft trouwens al tijden aan, dat door een bepaald programma (quick-nog-iets, maar volgens mij kan ik dat programma niet zomaar weghalen...) het kleurenschema is aangepast. Dat kan ik zien, mijn foto's krijgen een iets andere kleurstelling, maar dit is dus veel extremer.

Ik hoop op een reactie!
Met vriendelijke groeten,
Gepka

Mischien ligt het aan de vloeibare kristalletjes in het scherm(heeft mijn moeder ook :P).

reactie op antwoorden

Ik heb de check gedaan, hardwarematig zijn de kleuren keurig netjes. Het is dus softwarematig. Ik heb net e.e.a. gedownload van Dell, helpt niet.
Het `mooist ` zie je het bij het openingsscherm van Windows 7: dat is een afbeelding van een geplooide lap koningsblauw satijn.
Nou, die is HEFTIG rood satijn, geeft bijna licht...
zucht...
Ik blijf nog even wachten op reactie, ik krijg hier pijn in de kop van!
Dank,
Gep

Reactie op de snelle test: die heb ik al gedaan en dat is helemaal in orde. Het is een Dell Inspiron 12 inch van vorig jaar februari....

Laatst bewerkt:
Hallo

Snelle test :

Indien je in de b.io.s. komt "tijdens het opstarten vermoedelijk [DEL] indrukken" , hoe zijn de kleuren dan op zowel het ingebouwde t.f.t. scherm , en op een extern aangesloten monitor ??

Hoe is de weergave na volledig opstarten op beide schermen.

De symptomen die je beschrijft zijn immers deze van een defekte /versleten backlightlamp/invertor.

Jammer genoeg "vergat" je juiste merk/typenr/ouderdom te vermelden , wat dan weer tot gerichter oplossingen kan leiden.

Peter

Sorry ik ben een enthousiaste eindgebruiker, maar als er iets "raar" doet ben ik nergens... helaas!
Zie boven: het beessie is nog redelijk piep en ik heb al zo'n test gedaan... alle kleuren keurig en prachtig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan