dell laptop en draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

joroma

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Via de zaak een afgeschreven dell latitude d600 laptop gekregen, "schoon leeg" en No support.
Inmiddels weer voorzien van Windows XP HE, alle drivers binnengehaald zodat bij apparatenbeheer alle "gele"vraagtekens weg zijn. Computer werkt perfect.
Bij netwerk adapter staat Broadcom 570x Gigabit Integrated Controller, via de kabel prima LAN verbinding.
Echter ik krijg het niet voor elkaar om draadloos te gaan, wat moet kunnen.
Via Dell de "juiste" driver binnen gehaald, meerdere driver mogelijkheden en dus meerdere geprobeerd.
Installatie gaat ook goed en sluit af met de melding dat ik nu over een draadloosnetwerk bezit. Computer opnieuw gestart en "noppes"
De driver staat wel bij geïnstalleerde software, maar bij apparaten beheer blijft alleen de Broadcom zichtbaar.

Wat zie ik over het moedeloze hoofd:confused:?

Hoi,

Op een Dell computer zit meestal een lampje waarop "WiFi" staat. Als je de computer opstart, brandt dit lampje dan?

Als je "netwerkverbindingen" opent, zie je dan een wireless verbinding of enkel een LAN verbinding?

Wat zie je als je een command venster opent en een ipconfig/all command geeft?

groeten,

Webster18

Allereerst dank voor uw reactie.

Bij netwerkverbindingen zie enkel LAN

IPconfig ook alleen maar LAN verbindigen.

Ik begin nu te twijfelen of wel een WLAN kaart in mijn laptop zit, wat toch door onze supportdesk wordt bevestigd.

Kijk eens onder apparaatbeheer welke hardware er juist in de PC zit. Eventueel kan je op deze site ook PC Wizard downloaden, een prima programma om na te gaan welke hardware er exact is geinstalleerd.
Misschien worden we daar iets wijzer uit.

Ik stel de vraag omdat de Broadcom 570x Gigabit GEEN wireless adatper is, enkel LAN. Er moet dus nog een andere kaart aanwezig zijn.

Bij een Dell D600 zit standaard geen Wifi kaartje ingebouwd (voorbereiding wel)
Om zeker te weten of hij er in zit moet je even je laptop op zijn klep leggen en op de onderkant het klepje (onder je PCMCIA slot) open schroeven

Als daar het WLAN kaartje inzit (controleer ook even type WLAN kaartje) moet je even kijken of de 2 draadjes van de antenne goed aangesloten zijn. als dat allemaal goed zit moet je even in de BIOS kijken of daar de WLAN kaart enabled is.

Als dat allemaal goed is en je weet zeker dat je de juiste drivers hebt is de kans groot dat het een hardware issue is.

Ik heb pc wizard gedraaid en moet helaas constateren dat alleen de LAN Broadcast adapter aanwezg is:o.

Morgen zal ik een bezoekje brengen aan onze supportdesk.

Maar ja, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, alleen had men mij beter moeten informeren, dan had ik u niet lastig hoeven vallen.

Ik kom nog met een definitief bericht.

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost. Op uw advies een klepje van de laptop geopend en geconstateerd dat de wlan kaart scheef in het slot zat. Even goed gezet et voilá het netwerk werkt perfect.
Dank voor uw adviezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan