dell laptop met blauwe schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkenlies

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2000
hallo

ik heb een dell inspiron 4000 staan met een raar probleem, heel plots stopte de laptop met opstarten, hij ging in een loep met een blauw scherm aan het eind, na even zoeken bleef de foutmelding staan, stop 0: 0000007b en dan het hele bekende verhaal erbij, ik opzoeken wat het kon zijn en bleek iets met het fat of ntfs systeem te zijn, veel begreep ik er niet van alleen dat opnieuw installen een oplossing kon zijn, dus gaan proberen opnieuw te gaan installen wat ook niet lukte want op de een of andere manier word de dvd of cd niet gelezen door de dvd/cd rom speler dus toen de hd eruit gehaalt en geformatteerd in fat 32 op een andere pc en terug gezet daarna bleef de laptop nog in een loep zitten met hetzelfde blauwe scherm, daana geformatteerd in ntfs en weer teruggezet maar ook dat hielp niet, toen geprobeerd door een win xp cd op de hd te zetten om op die manier de laptop te installen dat werkte ook niet, toen de hd op een andere dell laptop geinstald met win xp maar ook toen nog steeds hetzelfde blauwe scherm. toen de hd leeg was kreeg ik geen blauw scherm maar alleen dat er niets boottable was en bleef daarop staan, met de installatie op de andere laptop kwam de loep weer terug met het blauwe scherm

mijn vraag is nu heeft iemand nog een idee wat het probleem kan zijn en dan uiteraard hoe ik dat op kan lossen.

o ja ik heb de opstart volgorde goed gezet in de bios en ook geprobeerd met een externe dvd speler met usb te installen maar dat werkte ook niet.

Laatst bewerkt:
iemand

is er dan niemand die nog enig idee heeft ??????????

andere mnanier om te installen misschien ??

gr henk

Als je nou eens wat meer punten en hoofdletters gebruikt dan is het verhaal denk ik wel wat beter leesbaar. Wellicht dat we dan ook het probleem beter begrijpen.

Voorzover ik het snap zou je vanaf een Windows CD of DVD moeten starten, bij voorkeur intern wat mij betreft, en dan XP installeren.

Ron

taal gebruik

ik heb hier vragen zitten lezen die 110 keer ze onduidelijk waren als de mijne en daar kwam ook antwoord op.

maar dat neemt niet weg dat er nog niet weg dat er dan niet eens gevraagt word wat het probleem is.

er staat wel heel duidelijk in het verhaal dat de dvd/cd rom speler niet werkt ik wil het wel citeren maar dat zal niet uitmaken.

gr henk

is het nou echt zo onduidelijk of is er niemand die nog een iedee heeft ???

Begrijp ik het goed en is het een SATA harddisk.
Als je XP wilt installeren zal daarvoor tijdens de installatie op f6 moeten drukken (let op melding onderin het scherm) en dan de SATA drivers van floppie moeten installeren, anders zal XP nooit je harddisk vinden.

In geval van geen SATA harddisk zou het bijvoorbeeld ook nog een bootsector virus kunnen zijn.
Zie hier voor meer info over de stopfout http://support.microsoft.com/kb/324103/nl

Laatst bewerkt:
beetje laat

ben een beetje laat met reageren maar was even heel druk.

ik heb geen sata schijf in de laptop zitten dus daar zal het probleem niet zitten.

heb de hele schijf geformateerd en gepartitioneerd maar dat mocht ook niet helpen.

en een virus in de opstartsector, tja jemig hoe krijg ik dat er dan uit als je geen cd rom kan gebruiken??

en is er niemand die mij kan zeggen welke bestanden ik op de harde schijf kan zetten om op die manier xp te installen ???

gr henk

Als de laptop niet op wil starten vanaf CD (staat de bootorder wel goed in de Bios?) Dan toch maar weer de harddisk aan een andere pc hangen, daar ALLE partities verwijderen en opnieuw aanmaken zodat er een nieuwe partitietabel gemaakt wordt.
Let trouwens op dat het virus niet op de andere pc tercht komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan