dell latitude c640

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronny211

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2011
Berichten
5
hallo allemaal.

ik heb een probleem met mijn dell.
Het probleem is,als ik mijn adapter aansluit op de dell c640 dan gaat mijn lampje van de adapter knipperen en dan doet de laptop helemaal niks.
de accu heb ik er ook al uitgehaald en zonder accu geprobeerd maar dat werkt ook niet.
wie weet misschien wat er aan de hand is.
is mijn adapter kapot of de moederbord van de dell c640.
wie kan mij helpen,

met vriendelijke groeten,

ronny
 
Meten = weten. Kijk met een multimeter of er wel het aangegeven voltage uit de 'kop' van je adapter komt.

Verder kun je contactproblemen hebben op je laptop. Dus dat er geen goed contact plaatsvindt met de 'kop' van de adapter. Ook kan de voedingsaansluiting in de laptop kapot zijn, dus op de laptop hoeft het niet direct te betekenen dat het moederbord kapot is, maar alleen de voedingscomponent.

Mijn suggestie is dat je eerst dat doet wat in de eerste paragraaf staat. Levert de adapter de goede spanning, dan de laptop bij een reparatiebedrijf laten nakijken op de andere 2 mogelijkheden.

Tijs.
 
Hallo

Je vermeld geen ouderdom van deze p.c.

Mits je geen melding maakt van voorafgaande problemen met deze laptop , gok ik er op dat slechts de netadaptor versleten is.

Het meest voorkomende probleem met deze symptomen zijn defekte condensatoren in deze voeding.

Je zou deze adaptor kunnen laten controleren (belasten) door een lokale t.v. technieker.

Die zou deze uiteraard ook kunnen herstellen.

Indien je een voeding zou kunnen lenen van iemand heb je onmiddelijk uitsluitsel.

Nieuwe voedingen :

http://shop.benl.ebay.be/i.html?rt=...ly&_fln=1&_sc=1&_sop=15&_trksid=p3286.c0.m283

Uiteraard eerst kontakt opnemen met de verkoper of deze wel compatibel is voor uw laptop.

Peter
 
ik heb een andere adapter geprobeerd en heb het zelfde fout als met de andere adapter,dus moederbord defect.
hartelijk bedankt voor jullie reactie's

mvg ronny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan