Dell latitude D800

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathieuvanstroe

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
288
Ik heb hier vista opgezet werkt verder prima maar ik kan geen goede driver vinden voor mijn Apparaatbeschrijving

Broadcom NetXtreme BCM5705M Gigabit Ethernet Controller PCI
Dell Wireless 1350 WLAN Mini-PCI Wireless Network Adapter PCI
Voor de rest werkt het internet wel via Broadcom 570x Gigabit Integrated Controller.Nu heb ik geprobeert met een wireless pc card die doe ik in de laptop hij gaat hem instaleren en het werkt wel gelijk.Wie kan mij messchien helpen hier mee.
 
Dat apparaat kan gewoon worden geïnstalleerd met de XP driver, die ook support lijkt te leveren voor Vista.

ftp://ftp.us.dell.com/network/R140745.EXE

Enige wat ik verder nog gezien heb dat evt. nog van belang is is in de Driver submap, waar het volgende wordt gemeld in bcmwl5.inf:

; for WinVista, replace NTamd64 with NTx86.6.0, NTamd64.6.0
[Manufacturer]
%V_BCM% = BROADCOM, NTamd64

maar ik vermoed dat het setup.exe programma daar wel rekening mee houdt.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor deze reactie.Ik ga hem downloaden en kijken of het werkt.:thumb::thumb:Ik heb het geinstaleerd en dat ging allemaal,maar ik kan geen contact krijgen.Als ik hem inschakel dan krijg ik bij dell draadloze 1350 wlan dat hij niet verbonden is met een rode kruis er bij.Ik heb de andere verbinding uitgeschakeld.????




thks
 
Laatst bewerkt:
Dat apparaat kan gewoon worden geïnstalleerd met de XP driver, die ook support lijkt te leveren voor Vista.

ftp://ftp.us.dell.com/network/R140745.EXE

Enige wat ik verder nog gezien heb dat evt. nog van belang is is in de Driver submap, waar het volgende wordt gemeld in bcmwl5.inf:(waar kan ik deze vinden??)



maar ik vermoed dat het setup.exe programma daar wel rekening mee houdt.

Succes,

Tijs.
 
Je hebt er als het goed is een draadloos configuratie-programma bijgekregen (kijk maar onder Start -> Programma's).
Stel je draadloze verbindig daarmee in, niet via Netwerkconfiguratiescherm.

Tijs.
 
Je hebt er als het goed is een draadloos configuratie-programma bijgekregen (kijk maar onder Start -> Programma's).
Stel je draadloze verbindig daarmee in, niet via Netwerkconfiguratiescherm.

Tijs.

En die blijft hangen,het progamma komt te voorschijn en dan blijft mijn zandloper draaien en kan verder niets doen??????
 
Deïnstalleer de driver-software die je eerder hebt geïnstalleerd, download deze driver en gebruik die, want die heeft de genoemde aanpassingen in het .INF bestand al in zich voor Vista.
PS: Deze driver heeft geen WLAN hulpprogramma, dus gebruikt de Windows Zero Configuration (=standaard Windows mogelijkheden voor het verbinden met draadloze netwerken).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de driver gedownload en geinstaleren als ik kijk bij verbindingen zie ik draadloze 1350 #2 staan?Alleen gebeurt er het zelfde als ik hem inschakel gaat hij gelijk weer uit en een rood kruis er bij
 
Laatst bewerkt:
Je had de andere software wel netjes gedeïnstalleerd? (dus via Configuratiescherm -> Software)?

Tijs.
 
Wat zegt Apparaatbeheer? Geeft die aan dat de driver zelf goed is (oftewel: Geen uitroeptekens, rode kruizen etc.)?
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Kijk ook na of de WLAN Auto Config service wel draait nu:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc

We horen het wel,

Tijs.
 
Geen uitroepteken en kruizen bij apparaatbeheer.
En bij sevice draait de wlankaart wordt automatisch gestart
Ik vindt het wel raar dat er zoveel moeite gedaan moet worden bij vista??
 
Laatst bewerkt:
Wifi kaart verwijderen

Hoi,

Probeer je draadloze netwerkkaart eens softwarematig te verwijderen.
Dus in apparaatbeheer, de draadloze netwerkadapter verwijderen.
Daarna je PC terug opstarten. Windows zal dan een nieuw apparaat vinden en de bijhorende driver installeren.
Ga vervolgens terug naar apparaatbeheer, selecteer driver updaten en installeer dan de driver van Tijs opnieuw. Hopelijk heeft dit resultaat.
 
hij heeft de kaart geinstaleerd en wel weer het zelfde als ik hem inschakel krijg ik weer de rode kruis en geen verbinding??
 
Hoi,

Dus in apparaatbeheer staat alles normaal (geen uitroeptekens bij de wifi kaart) maar als je de verbinding inschakelt krijg je het rode kruis en geen verbinding.

Je netwerkkaart krijgt om de een of andere reden geen ipadres.
Probeer eens een vast IPadres in de TCP/IP instellingen. Zorg er wel voor dat het gegeven ipadres zich in hetzelfde subnet bevindt als de router/modem.
 
bedankt voor je reactie ik heb het geprobeert wat je zei,maar dit werkt ook niet jammer genoeg of ik doe toch op de ene of andere manier iets niet goed maar wat??????:confused:
 
hier wat screenshots
 

Bijlagen

  • wlan 1350 draadloos.JPG
    wlan 1350 draadloos.JPG
    36,4 KB · Weergaven: 55
  • lan uitgeschakeld.JPG
    lan uitgeschakeld.JPG
    50,1 KB · Weergaven: 60
  • allebij uitgeschakeld.JPG
    allebij uitgeschakeld.JPG
    52,8 KB · Weergaven: 59
  • draadloos ingeschakeld en weer de rode kruis.JPG
    draadloos ingeschakeld en weer de rode kruis.JPG
    56,5 KB · Weergaven: 63
Alles is op gelost met medewerking van tijs.Hij moest ingeschakeld worden met twee knoppen.De Fn<F2> en ik moest in het tabblad van netwerk staan.Hij ging zoeken naar mijn netwerkt code er in en werken:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
 
:D:D Mooi dat het uiteindelijk gelukt is!

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan