Dell M6600 Slaat direct uit zodra cpu ventilator aanslaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghans67

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Hi, ik zit met het volgende probleem met een Dell Precision M6600 van een kennis van me. Het probleem is als volgt:

Aanzetten laptop gaat prima, start scherm en kan dan nog net in de bios komen maar zodra ik daar iets aanklik slaat de CPU Ventilator aan en valt ie spontaan uit. kan er dus niks mee verders.

Heb de onde3rkant er al af gehad, ventilators zat wel wat stof in maar niet echt overmatig, evengoed schoongemaakt en stofvrij gemaakt. Maar probleem blijft hetzelfde aanzetten en na hooguit een 30 seconden zodra de cpu-fan aanslaat slaat de laptop compleet uit. Iemand hier enig idee waar dit verders eventueel aan zou kunnen liggen?

groeten Hans

klinkt toch als een probleem met de temperaturen. Kan je deze vanuit de BIOS uitlezen?

nee helaas niet te vinden na 30 keer opstarten en door die dell bios heen te lopen geen temp en-of fan speeds te vinden ±)

heb je dit probleem ook wanneer je de veilige modus opstart? (voor de veilige modus moet je herhaaldelijk op F8 drukken gelijk na het indrukken van de aanknop, dan komt er een keuzemenu tevoorschijn).

ja heb het met alles zodra de cpu-fan aanslaat
kan ik niks meer doen en is ie met 2 seconden uitgeslagen

Dan zou ik toch eens kijken of er niet iets van de koeling losgeraakt is. Eventueel de koelpasta vernieuwen.

Hallo

Met de geleverde info , lijkt het er heel sterk op , dat de c.p.u. fan kortsluiting veroorzaakt ....

Eerstvolgende 'logische' stap = de opgenomen stroom van de betrokken ventilator controleren.

Let wel .... zelden of nooit sneuvelen dergelijke ventilatoren van een korrekt behandeld toestel , en ik gok dat er hier (veel) "iets" meer aan de hand is ....

Peter

Ja, effe checke of de stekker er wel goed op het bord aangesloten is (misschien verkeerd om??(met kracht kan alles ..)) of anders proberen of die zónder aangesloten fan wél doorstart.
Misschien blijft de fan wel 'kleven' en is daarom (wellicht) aan vervanging toe ..

nah heb het opgegeven ga er ook geen kostbare tijd verders insteken heb em mee teruggegeven en gezegd dat ze er maar mee naar de winkel moeten gaan als ze em willen laten maken en gezegd dat ze volgens mij beter af zijn een andere laptop te kopen dan dit geval te laten repareren mag van mij gesloten worden deze topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan