Dell monitor op slot????

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmadi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
Hallo,

sinds kort krijg ik op mijn monitor (Dell E153FP) telkens het menuscherm te zien, dus het schermpje wat je normaal gesproken alleen krijgt als je de "Menu" knop op de monitor indrukt en waar je brightness/contrast/resolutie en dat soort zaken kunt instellen.
Na een aantal seconden verdwijnt het weer en komt steeds tna zoveel tijd weer terug.
De "Menu" knop doet het niet meer.

Ook verschijnt er soms een afbeelding van een slot, zowel dicht als open.

Weet iemand hoe dit op te lossen is, het is toch niet een soort kinderslot of zo.....

Aanvulling: het menuscherm komt nu niet meer spontaan tevoorschijn.
Nu krijg ik alleen nog een afbeelding van een dicht slot te zien als ik een van de knoppen op de monitor indruk (menu, + of -).
Toch een soort kinderslot?
Hoe krijg ik dat er af?????

Met 'OSD Lock' bepaalt u welke instellingen mogelijk zijn. Selecteer u 'Yes' (Ja) (+) dan zijn er geen instellingen mogelijk. Alle knoppen zijn geblokkeerd behalve de menuknop.

Alle knoppen worden geblokkeerd of gedeblokkeerd door de 'Menu'-knop 15 seconden ingedrukt te houden.

OSDLock.gif

Opmerking: Is het OSD gelockt, dan gaat u met de knop 'Menu' direct naar met menu 'OSD settings' met 'OSD Lock' voorgeselecteerd. Druk op 'No'(-) om te deblokkeren en toegang te krijgen tot alle instellingen.
Bron: http://support.euro.dell.com/support/edocs/monitors/E153fpb/Du/controls.htm

Waarschijnlijk blijft het knopje hangen, waardoor de monitor "denkt" dat het knopje de hele tijd wordt ingedrukt...

:thumb: Robbiexxx :thumb:

Dat was 'm!
Ik zat zelf ook al op de dell support site maar heb die handleiding niet gevonden.
Fijn dat er mensen zijn die beter kunnen zoeken, bedankt!

mijn dell monitor zit nu ook ineens op slot!

Het is de Dell-monitoren januariziekte of zo, want mijn Dell monitor (E171FPb) heeft hetzelfde probleem, in het scherm verschijnt het OSD hangslotje, leuke kleur lavendelblauw maar heel irritant omdat het precies midden in het scherm zit. Het hangslotje is afwisselend gesloten en geopend en af en toe is het even weg. Het komt helaas telkens weer terug. De menuknop 15 seconden ingedrukt houden om te deblokkeren helpt niet, soms komt het OSD scherm wel even op maar daar kan je niks mee doen. De stroom van de monitor afhalen helpt niet, en de monitor loskoppelen evenmin.
De Dell handleidingen geven hier geen andere oplossingen voor. Heeft Robbiexxx of iemand anders misschien nog een andere goede tip?
:evil:

slotje in scherm

Hoi..

Hier ging het ook niet over.. Het is het knopje wat blijft hangen..
Ik heb er een klein schroevedraaiertje tussen gestoken en het knopje een beetje heen en weer zitten frutselen..
Als je de menuknop indrukt er direct komt het slotje in beeld, dan werkt het weer.. 15 seconden vasthouden en HOEPLA, hij doet het weer..

Succes (als het nog nodig is)..

Groeten,
Arie

Hallo Arie en bedankt voor de tip! Bij mij heeft het probleem zich vanzelf opgelost, het icoontje met het hangslot was na een dag of vier ineens spontaan weer verdwenen. Wat ik verder nog kan melden is dat het icoon opgekomen was nadat ik de computer 's avonds vergeten was uit te zetten en die zichzelf gedurende de nacht in de slaapstand had gezet. Kan toeval zijn, maar misschien was dat de oorzaak. Gelukkig werkt jouw monitor ook weer normaal. Als het nog eens gebeurt zal ik ook eerst aan de knopjes frutselen! Groeten

Hoi..

Hier ging het ook niet over.. Het is het knopje wat blijft hangen..
Ik heb er een klein schroevedraaiertje tussen gestoken en het knopje een beetje heen en weer zitten frutselen..
Als je de menuknop indrukt er direct komt het slotje in beeld, dan werkt het weer.. 15 seconden vasthouden en HOEPLA, hij doet het weer..

Succes (als het nog nodig is)..

Groeten,
Arie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan