Dell-monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichvdB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
Goedemorgen,

Ik heb een Dell-monitor en die is sinds gisteravond kapot.
Als ik 'm aan wil zetten, dan komt er geen beeld en blijft het aan/uitknopje flikkeren.
Wanneer ik hetzelfde knopje voor een langere tijd blijf indrukken, verschijnt in het begin heel even beeld.

Ik heb m'n computer ook aangeslopten op 'n andere monitor en toen waren er geen problemen.
De fout ligt naar mijn mening dus bij de monitor.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
Kan, maar hoeft niet persé aan de monitor te liggen. Het zou ook de kabel tussen monitor en pc kunnen zijn. Als het een "ouderwetse" VGA kabel is, draai dan de schroefjes nog eens goed vast. Zet die monitor ook eens op een andere pc, zelfde probleem? Dan idd. is het óf de monitor, óf de kabel.
Jammer dat je aan het begin wél even beeld hebt, je had beter een compleet "dode" monitor kunnen hebben.
Reden? Ik heb ooit iets dergelijks gehad. Ik heb toen de monitor opengeschroefd (was ook een Dell) en toen ontdekte ik een zekering die doorgebrand was. Zekering vervanging € 0,40 en alles werkte weer prima.
Het feit dát je heel even beeld hebt betekent m.i. een kabel probleempje of een slecht soldeerpunt "ergens" in de monitor dat zo nu en dan nog wel doet wat 't moet doen.

Laatst bewerkt:
Waar kan ik zo'n zekering kopen?
Weet jij ook hoe ik zo'n zekering kan vervangen?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Ja, in elke elektronica zaak, maar mogelijk heb je mijn bericht niet goed gelezen? Het feit dát je af en toe beeld hebt doet mij juist vermoeden dat het de zekering niet is. Die zekering ontdek je met de "ogen" als je de behuizing van de monitor losschroeft. Vraag mij niet wáár precies,.

Hoi,

Je hebt een andere monitor aangesloten op de pc ..... waarmee je uitsluit dat het aan de grafische kaart zou kunnen liggen, soit!
Aan de zekering ligt het ook niet.

Dus nu de 'stappen' nog zoals P. al min of meer aangeeft:

- Sluit de monitor met dezelfde kabel aan op een andere pc, waarvan je weet dat die met een andere monitor goed werkt.
- Doet hij het dan nog niet, vervang dan eerst de kabel en kijk of hij het dan wél doet, waarmee je uitsluit dat het aan de kabel zou kunnen liggen.

Al doende resteert de conclusie dat het inderdaad aan je monitor ligt en wordt het tijd het ding, ófwel open te schroeven, ófwel naar een reparateur te brengen afhankelijk van de leeftijd en de (oorspronkelijke) waarde en kwaliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan