Dell+ Nieuwe cpu= huilen met de pet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kasper06

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Zoals aan de titel al is te zien, Gaat het om een dell, een 2400 uit 2004 om precies te zijn. Door een domme fout is mijn oude cpu kapot, maar de nieuwe die ik heb doet het niet in mijn computer.
Ik weet niet waaraan het ligt.
De oude was een intel Celeron 2.4 ghz, serienummer SL6VU, ik weet niet precies wat voor socket
De nieuwe is een Intel pentium4 3.0 ghz, serienummer SL8JZ, socket 487.

Kan iemand me helpen?

De socket is gelijk hoor, beide 478.
Alleen de nieuwe processor is een 'prescott' uitvoering en lang niet alle moederborden kunnen overweg met een prescott.
Ik zal eens zoeken of ik er achter kan komen wat jouw moederbord ondersteund, daarvoor moet ik dan wel de 'servicetag' weten die op de pc staat.

Laatst bewerkt:
Voor zover ik het nu kan zien, ondersteund het moederbord geen Hyperthreading en dat is iets wat de nieuwe processor wel heeft.

Er zijn er enkelen die beweren dat als je de bios flashed met een bios van de Dimension 8200, dat het dan wel zou werken maar ik steek mijn hand daarvoor niet in het vuur, sterker nog als het mislukt (niet blijkt te werken) dan heb je aan de hele pc niets meer.
Beter is het om op zoek te gaan naar een andere processor.

hmmm... niet het andwoord waar ik op had gehoopt, maar tog bedankt voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan