Dell notebook Inspire 3500 geeft foutmelding bij starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobiestooker

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2003
Mijn Dell notebook geeft bij het aanzetten de volgende melding:Operating system not found.

Als ik vervolgens mbv F2 in het bios kom bij het opstarten zie ik tot mijn stomme verbazing dat er geen harddisk in zit, terwijl ie er toch echt wel inzit... Ook opstarten met een bootdisk heeft geen resultaat.... is er iets dat ik kan doen???:confused:

harddisk dood dus ... effe aan een andere pc hangen via een 2,5" naar 3,5" converter...en dan kijken

Serverdude zei:
harddisk dood dus ... effe aan een andere pc hangen via een 2,5" naar 3,5" converter...en dan kijken
ehm, nu ben ik niet zo technisch, maar wat bedoel je precies met "effe aan een andere pc hangen via een 2,5" naar 3,5"converter ". Hoe zou ik dat moeten doen? Ik heb de harddisk in de dell laptop gevonden in ieder geval, enne hoe weet ik of het een 2,5 of 3,5 " is?.....

als ik nu een externe harde schijf eraan hang met daarop xp, zou de laptop dan misschien weer te gebruiken zijn?:confused:

de harde schijf in een laptop is altijd 2,5"

een gewone HD uit een PC is 3,5" ... het probleem is dat de kabel anders is .. dus die kan je niet zomaar inbouwen (power gaat mee over de connector)

een andere oplossing is als je iemand kent die zo een USB enclosure heeft ... om een kleine HD in te hangen, maar aangezien je laptop ze niet meer herkent vrees ik ervoor

een andere windows XP installatie heeft nooit dezelfde chipset instructies ... en zal daardoor niet opstarten...

Serverdude zei:
de harde schijf in een laptop is altijd 2,5"

een gewone HD uit een PC is 3,5" ... het probleem is dat de kabel anders is .. dus die kan je niet zomaar inbouwen (power gaat mee over de connector)

een andere oplossing is als je iemand kent die zo een USB enclosure heeft ... om een kleine HD in te hangen, maar aangezien je laptop ze niet meer herkent vrees ik ervoor

een andere windows XP installatie heeft nooit dezelfde chipset instructies ... en zal daardoor niet opstarten...

Tsss, dan maar een andere harddisk kopen ben ik bang... of een nieuwe notebook, tja wat is wijsheid in deze......
bedankt iig voor uw reactie
vriendelijke groet
cobie stooekr:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan