Dell Nvidia kaart met 2 DVI aansluitingen. Kan ik er wat mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellemoo

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare videokaart met 2 DVI uitgangen, om daar dan 2 beeldschermen met 1920 x 1080 resolutie aan te hangen. Onlangs trof ik op een rommelmarkt een vnidia grafische kaart met 2 DVI aansluitingen. Verder zat er een grote DELL sticker op. Ik kon verder niet duidelijk een type vinden. Hij was opvallend lang en had een extra 6 polige (voedings) connector. Aan de bovenzijde bevond zich ook nog een (print) connector.
Hij bleek een PCI-e moederbord connector te hebben. Ik kon hem voor 5 EURO meenemen en kon hem niet laten liggen.
Voordat ik nu op pad ga naar een PC met PCI-e connectors wil ik graag horen of dit wat kan worden en hoe dan.
Alvast dank voor jullie reacties

Maak maar eens een paar foto's van de videokaart, dan kunnen we daar meer over zeggen. Waarschijnlijk kan de kaart wel 2 beeldschermen aansturen zoals jij wil.

Hallo K1pje,

Ik heb IMG foto's gemaakt, maar uploaden lukt niet. Ze zijn te groot (2,2Mb).
Morgen even uitvogelen hoe ik ze kleiner kan maken. Dit is geen dagelijks kost voor mij.
Tot morgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is al gelukt (hoop ik).
Ik hoop dat ik er wat mee kan als ik een PS met PCI-e sloten aanschaf

IMG_2358_75.jpgIMG_2359_75.jpgIMG_2357_75.jpg

Deze kaart kan je inderdaad aansluiten in een pc met een PCI-e 16x aansluiting, dat moet geen probleem zijn. Dat extra verlengde stukje is iets wat bij enkele Dell computers gedaan werd om de videokaart beter vast te zetten, dit kan je ook los schroeven gelukkig. Ik raad je ook aan om dat te doen, want dat is enkel onhandig.

De videokaart is als het goed is een Nvidia 7800 GTX met 256MB geheugen. Geen high-end videokaart meer op dit moment, maar deze videokaart kan wel gewoon 2 monitoren met 1080P aansturen. Voor echt gamen (hedendaagse games) is deze videokaart niet geschikt.

Dat er een Dell sticker op de videokaart zit verandert niets aan de werking. Drivers kan je gewoon downloaden vanaf de website van Nvidia.

K1pje,

Hartstikke bedankt voor je reacties.
De kaart is dus bruikbaar (als hij het doet). Precies wat is zocht. Ik begrijp dat ik de 6 polige (voedings) connector niet hoeft te gebruiken.
Nu nog op zoek naar een PC met PCI-e 16x sloten.
Nogmaals DANK!:thumb:

Jawel, de kaart heeft wel de 6 polige voeding nodig, anders doet deze videokaart het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan