Dell optiplex sx 270 krijgt geen stroom!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob vb

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Berichten
126
Hallo iedereen,

Ik heb een Dell optiplex sx 270 (klein model), die geen stroom krijgt.
De voedingskabel is goed (transformator) , alle andere kabels zijn gecontroleerd daar mankeert ook niks aan. Binnenin de pc brand een een zacht oranje lampje, dus de stroom komt tot zover. De powerbutton brand echter niet bij indrukken, en het beeldscherm geeft aan dat ik een willekeurige toets moet indrukken of de muis moet bewegen om te unlocken. En daar gaat het dus mis, want het lampje van de muis brand niet, en op het toetsenbord kan ik indrukken wat ik wil maar er gebeurt niks in de pc.
Weet iemand misschien wat ik verkeerd doe, ik hoop dat er iemand is die kan helpen.
Bedankt alvast voor de moeite.

Groeten, Rob.
 
dat lampje binnen in is het "controle lampje" van je moederbord. die hoort groen te zijn, waarschijnelijk probleempje met je moederbord. als je weet wat het is, probeer eens de atx en 12 volts kabel te herzetten. dat zijn de stroom kabels van de voeding naar je moerderbord. en bandit gaf ook een goed advies, als het binnen garantie is dan bellen met dell.
 
Ik heb tussen door nog even gekeken op zo'n forum van Dell.

En werd ook gezegd dat, dat een probleem met je moederbord is,(en daar had je gelijk in).

Ze spraken ook over de condensatoren die mogelijk gezwollen zijn of gebarsten.(dat probleem had packard bell ook).

Dus ik ga even spitten, en kijken of ik ze kan vernieuwen.

Nog bedankt, groeten Rob:)
 
Hallo iedereen.

Ik heb de computer uit elkaar gehaald, en ik kwam er achter dat er twee condersatoren bol stonden.

Na het vervangen liep hij weer als een trein.

En het koste mij maar 1,60 euro.

Goedkoper als een nieuw moederbord.

(Ik moest dit nog even vertellen)

:p

GR. Bor1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan