Dell PC met veel rekenkracht

• Onderwerp starter Onderwerp starter gais
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gais

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Hoi,

Ik ben op zoek naar een pc met veel rekenkracht. Ik wil een pc bestellen, maar weet niet precies welke ik moet hebben. Wat voor processor, hoeveel geheugen, etc.?

De pc is bedoeld voor rekenkundige simulaties (mbv SAS), dus niet grafisch. Het hoeft trouwens niet per se Dell te zijn, wil gewoon weten wat ik nodig heb.

Momenteel werk ik met een Pentium 4, 3.2 Ghz, 0.99 Gb of RAM. Maar deze voldoet niet...

Alvast bedankt voor het advies!

Groeten,
Gais

Laatst bewerkt:
Ik veronderstel dat jij dan het beste uit de voeten kan met een quad core.

Iets laten samenstellen, mag dat ook? Of liever een kant-en-klare pc? (Het eerste zal je het meeste worden aangeraden.)

Quad core

Bedenk wel dat een programma op een quad core maximaal op 1/4 van de capaciteit kan werken, tenzij het gemaakt is om in meerdere cores parallel te werken. Je bent dus veel beter uit met een dual core of een single core waar je veel meer capaciteit voor 1 programma kunt gebruiken.

Ik wil hem zelf samenstellen om zo een zo optimaal mogelijke rekenkracht te hebbet. Bij standaard pc's verwacht ik allerlei grafische mogelijkheden die ik niet nodig heb. Dat geld investeer ik liever in wat meer geheugen voor het rekenwerk.

rekenwerk

rekenwerk heeft geen extra geheugen, maar processorcapaciteit nodig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan