Dell PC restore

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noctule

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Mijn computer is behoorlijk traag geworden en ik wil eigelijk gewoon alles eraf halen en weer opnieuw beginnen. Nou vond ik tussen allemaal dingen die ik bij mijn computer kreeg een blaadje waarop stond dat je met Dell PC restore je computer kunt herstellen naar de oorspronkelijke toestand. Nou heb ik opgezocht hoe dat moet enzo (tijdens opstarten en het zien van dell scherm ctrl+f11, dan restore, confirm enz), maar nou ben ik bang dat het helemaal mis gaat en dat ik straks helemaal niet meer op mijn computer kan.
Nou heb ik eigenlijk een paar vragen...
1. Kan er wat mis gaan? Is de manier hierboven wel de goede manier om die pc restore uit te voeren?
2. Als al mijn programma's en bestanden eraf worden gehaald, word dus ook mijn virusscanner eraf gehaald, mcafee in dit geval. Kan ik deze daarna gewoon weer via internet installeren?

Ik ben niet zo handig met dit soort dingen, en ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. :)

Een paar opmerkingen:
Dell levert zijn systemen af met een (niet verborgen) restore partitie.
Als je wil herinstalleren kun je dat doen met behulp van die partitie (zoals je zelf al schreef)

Zelf geef ik verreweg de voorkeur aan een schone installatie (zonder alle troep van Dell / inc. de commerciele try outs die Dell zonodig op zijn restore partitie moest plaatsen)
Wil je de machine terug zoals je 'm binnenkreeg? Herstel dan middels die partitie.

Wil je een schone machine zonder rommel? Start dan op met de CD van Windows in de lade. (Bij Dell heet dat: besturingssysteem CD of operating system CD)

Je virusscanner maakt deel uit van die restore partitie. Als de 3 of 6 maanden zijn verstreken, dan kun je die scanner NIET meer gebruiken, tenzij je inmiddels een officiele licente hebt aangeschaft.

Succes!

ps. Dell levert zijn machines standaard af met booten vanaf HDD. Verander dit in het bios naar CD / DVD

Laatst bewerkt:
Ik wil hem gewoon terug zoals ik hem binnenkreeg. Zoveel last had ik niet van die rommel die Dell erop had gezet. Bovendien heb ik geen cd erbij gekregen.

Voor de virusscanner had ik een abonnement opgevraagd voor ongeveer 2 jaar. die zijn nu nog lang niet voorbij.

Bedankt voor je antwoord in ieder geval :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan