Dell pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerarddus

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2013
Hallo allemaal
Ik zit met het volgende probleem mijn pc start niet meer op dat wil zeggen dat zodra ik de pc inschakel de koelvinnen op het moederbord en achterop de pc gaan draaien en er een oranje lampje o het moederbord aangaat als er stroom op staat. Tevens brand er aan de voorzijde een wit lampje in de aanknop
Ik krijg geen beeld op mijn scherm er is een andere videokaart ingezet AsusGT610-SL. Maar als ik het beeldscherm op de standaard videokaart zet gebeurd er ook niets. Ik heb geprobeerd op te starten zonder de videokaart (Asus) dus deze verwijderd maar geen resultaat. Ook heb ik de geheugenkaarten er uit gehaald videokaart er uit alles er af dus geen muis toetsenbord en scherm. Maar ook geen start..
Daarna geprobeerd met geheugenkaarten er weer in ook geen start
Dus ik weet t ff niet meer
Iemand nog ideeën ?

Ik hoor het graag van u en alvast bedankt voor het meedenken

Even wat gegevens over de pc
Dell inspiron 620 MT Intel core i3- 2120 processor 3,330ghz 3 mb
Memory 4096 mb 2x 2048 ddr dual Chanel
8-1 cardreader
500 FB harde schijf serail ata
Windows 7 sp1 home premium

Hoi,

Moet dat lampje orange zijn op het moederbord is dat geen storings lampje en dat de kleur aangeeft wat het probleem zou kunnen zijn misschien even bij de manual van je pc kijken.

Re modag

Beste modag ik heb nog zo'n Dell pc die het wel doet en daar is het lampje ook oranje

Hallo

Elementaire , doch niet vermelde info ---> krijg je error beeps van de b.i.o.s. ???

Indien een ps2 keyboard aangesloten .... werken er lampjes ???

Mocht je een ruilvoeding willen proberen , die logisch is met deze symptomen , --> let op ... soms durft men afwijken van de standaard pinout.

Peter

Dit systeem heeft geen controle/diagnose leds helaas om de juiste diagnose te kunnen vaststellen.
Bij dit systeem moet je op f12 drukken voor het diagnoseproces van dell te starten als het dell logo verschijnt. Maar dat is nu ook een probleem omdat je geen beeld hebt.

Je kan als eerste proberen de bios te resetten door het cmosbatterijtje te verwijderen, dan nog eens proberen.
Anders is idd de voeding verdacht of de mobo overleden aangezien je ook geen biosbeeps hoort.

Re Peter

Beste Peter
De bios geeft geen piepjes.
Ook gebruik ik een Dell toetsenbord, toetsen bord geeft geen lichtjes.
Kan ik hier op uit maken dat er iets met de voeding is?
Mvg Gerard

Hallo

"Kan ik hier op uit maken dat er iets met de voeding is?"

Volgens mij is dit toch een van de eerste (meest logische) dingen die je moet controleren .....

Heb geen idee hoe handig je hier in bent , maar met een multimeter kun je al een heel eind komen....

Koppel wel de voeding van de h.d.d. af ... niet nodig tijdens foutdiagnose , en is toch een van de meest fragiele onderdelen...

Hou dit wel in het achterhoofd -->

"Mocht je een ruilvoeding willen proberen , die logisch is met deze symptomen , --> let op ... soms durft men afwijken van de standaard pinout."

Peter

Hoi

Het wisselen van voeding zal simpel zijn hij heeft nog z'n zelfde pc dus dat mag geen probleem zijn.

Ik ben morgen weer thuis en ga proberen de voeding te wisselen
Iedereen bedankt voor t meedenken alvast ik laat nog even weten of het is gelukt
Mvg Gerard

helaas geen resultaat bij wisselen voeding pc start nog steeds niet op dus geen beeld..
zou het dan toch moederbord zijn? ik zie er niks geks aan
ik heb alle stekkertjes op het moederbord los gehad en opnieuw vastgezet en batterij er uit gehad.
geen resultaat pc blijft geen beeld geven wel draaien de koelvinnen en brand het oranje lampje op moederbord, net als bij andere pc die het wel doet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan