Dell pc start niet op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
... en vraagt om een boot cd.

dit gebeurt nadat ik de pc heb opengemaakt. Mijn bedoeling was om op advies van de pc-winkel met een sata-aansluiting gegevens van een externe harde schijf te kopiëren om mijn harde schijf (via een kabeltje). Vanaf dat moment start de pc niet meer op. Het lijkt alsof hij de harde schijf niet kan vinden. Groot probleem. Wie kan me helpen en wat is er mis gegaan? Ik ben niet echt een computertechneut...

probeer dit:

Druk de pc aan, druk op F12, selecteer met de pijltjestoetsen harde schijf en druk op enter.

Hoi,
geef ff aan welk besturingssysteem dat je hebt. De vraag zelf begrijp ik niet zo goed, welke gegevens moest je zonodig kopiëren op advies v.d. pc-winkel? En ging dat niet gewoon via usb?

Windows XP, advies van Stein 100 heb ik al geprobeerd, dat werk niet. Kennelijk ziet de pc de harde schijf niet als bootable.

Probleem met externe harde schijf: usb stekker afgebroken. Geen nieuwe behuizing beschikbaar, daarom nieuwe schijf gekocht.

Ik heb ook al geprobeerd de pc op te starten zonder backup batterij. Dit biedt ook geen oplossing....

PC weggebracht naar computershop ter reparatie: harde schijf blijkt helemaal leeg te zijn. Wij en ook de computershop begrijpen niet hoe dit kan... We hebben aleen de pc opengemaakt, de externe schijf d.m.v. sata-kabeltje aangesloten + stroom...

Status opgelost klopt dus niet helemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan