dell poweredge 1855

Status
Niet open voor verdere reacties.

enzoishier

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Beste ,

Ik heb dit weekend een Dell Poweredge 1855 gekocht
Zeer mooi systeem, maar ik zit met een probleem.

Ik kan er niet mee op internet er zitten twee switchen in als ik daar dan een netwerk kabel aan doe dan krijg ik geen internet. de kabel werkt wel met mijn Windows 7 ultimate laptop
hoe los ik dit op

Met vriendelijke groet,

Enzoishier

Dit is extreem weinig informatie (afgezien van het apparaat zelf):
a. Welk besturingssysteem draait erop? En wat zegt Apparaatbeheer (als het Windows is)?
b. Normaal gesproken heb je 2 netwerkaansluitingen op Dell's, waarvan 1 voor puur "beheer op afstand" (dus de console bekijken, een reset geven, stroom erop/eraf etc.) Ik meen me te herinneren dat dat een iDrac kaart wordt genoemd.

Tijs.

Beste,

Sorry voor het niet geven van de verdere info.
Er staat op een blade windows server 2012 datacenter en op de andere windows server enterprise 2008R2
windows beheer zegt dat er 2x een intel pro/1000 dual in zit er zitten 21 netwerk aansluitingen op 1 voor management en 20 om alle tien de blades te laten draaien. Ik heb er maar 2 nodig dus ik heb er 4 kabel ingestoken maar niks.

Kijk eerst eens na of er vaste IPv4 ip-adressen zijn ingesteld. Indien ja, dan zullen die wel niet aansluiten op jouw ip-netwerk.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Mogelijk staan de adapters (in Apparaatbeheer) op een snelheid die jij niet hebt. Zet ze (bijv.) eens op 100mbit full duplex.

Verder kun je in ncpa.cpl nakijken of de kabel als aangesloten wordt bemerkt of niet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat je zegt kan goed kloppen, want ik geloof dat de netwerk kaart alleen 1000mbps =ondersteunt terwijl ik maar honderd heb door een simpele router. Bedankt ik ga deze week eens kijken

Misschien kan het toch wel (ik ken geen servers die je niet handmatig op een andere link-speed kunt zetten):
Dubbelklik op de netwerkkaart in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Geavanceerd en daar zal wel wat staan m.b.t. link-speed, speed, cable speed etc.
Stel het daar in op 100 mbit full duplex.
Doe dat ook voor evt. tweede getoonde netwerkkaart etc.

Tijs.

netwerk.png

Welke moet ik pakken. (ik geloof echt dat deze kaart ALLEEN 1gbps aan kan)

met Vriendelijke groet,

Enzo Verhoeven

Gegeven je schermafdruk neig ik ernaar om het met je eens te zijn.

Wat ik dan zou doen is een 5 (of 8) poorts gigabit switch kopen en die zetten tussen de server en je 100 mbit netwerk. Eentje zoals deze.

Tijs.

Beste,

Ik had dat zelfde idee ook al, er zitten 20 poorten op de server 2 voor elke blade.
Aangezien ik er maar 2 gebruik is die switch ideaal.
Met vriendelijke groet,
Enzo Verhoeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan