Dell precision t1500 LAN storing.

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo allemaal,

Ik heb een dell precision t1500, maar de lan poort doet het niet.

Geen onbekende apparaten bij de configuratie, bij netwerkadapter staat hij er ook gewoon bij.

Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, geen succes, andere netwerkkabel geprobeerd, ook geen succes. Lampjes bij de lan poort gaan niet branden/knipperen

Iemand nog ideeën hoe ik het kan fixen?

Hallo

Afgaande op typenr lijkt mij dit al een iets oudere machine te zijn.

Ik gok dat je er recent w10 op hebt geinstalleerd , zonder te controleren bij de fabrikant of er daar W10 drivers voor deze p.c. zijn , en deze dan bijkomend te installeren.

Mochten er geen zijn (zit er dik in) , kun je proberen om de oudere drivers in compatibiliteits modus te installeren.

Of ... een lan kaartje installeren met een recentere chipset , waarvan w10 wel standaard de korrekt werkende drivers aan boord heeft.

Wacht eventueel andere antwoorden af .... maar volgens mij is er iets dergelijks gaande.... (tussen de regels door lezende)

Peter

Laatst bewerkt:

Bijlagen

• afbeelding_2022-01-23_182741.png
    afbeelding_2022-01-23_182741.png
    38,3 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Om dingen uit te sluiten, heb ik even W7 geïnstalleerd, hier is hetzelfde probleem, kan hier ook niet de lan-poort gebruiken, het systeem zegt dat het is geïnstalleerd, en is enabled.

Ben weer bezig met W10 installeren, zal de oplossing van Route99 eens proberen

W10 geïnstalleerd, zonder internet verbinding, de lan wordt herkend, en is operationeel, ga nu de tips van Route99 proberen

Bijlagen

• Broadcom netlink tm Gigabit Ethernet.jpg
    Broadcom netlink tm Gigabit Ethernet.jpg
    119,7 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Zit er een LAN-schakelaar op om hem uit te zetten, niet gebruikelijk....(wel bij Wifi)
En... hij kan werken maar dat je poort vuil is en de kabel geen goed contact maakt.... dan zul je ook geen verbinding kunnen krijgen.
Vooral als iemand nooit met UTP kabel gewerkt heeft kan dat het geval zijn. Vuil/oxidatielaagje.... effe voorzichtig schoonmaken krabben, laptop uit, accu eruit.
En dan kan de installatie prima zijn...tja als de kabel door het vuil niet connecten kan...

Laatst bewerkt:
@Route99:

Ik heb de .cab files gedownload, maar deze gaven geen verbetering.

Het is een desktop, dus geen lan schakelaar, lan poort ziet er netjes en schoon uit, ander lan kabel geprobeerd, en deze in een andere machine, ander machine heeft wel internet met de kabel. ik denk dat de lan poort gewoon is overleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan