Dell Software/achtergrond programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miliaan

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
hoi,

mijn zus klaagde dat haar laptop een beetje traag was dus ik er even naar kijken.. En ze heeft maar 80 processen draaien...:confused: En volgens mij is het overgroote deel van deze processen van die irritante dell back up services enco. Dus ik wil ze allemaal uit schakelen maar ik weet niet van al die processen de naam. Dus nu is mijn vraag weet iemand welke processen dit allemaal zijn of een handige link? (Ja ik heb veel gegoogled)
Het zou erg fijn zijn als iemand kon helpen :)

Hoi,
wat je ook kunt doen is een screenshot plaatsen van alle processen in taakbeheer (via het paperclipje boven je berichtvenster).

Eerste wat je kunt doen is kijken welke programma's 'officieel' geïnstalleerd staan, en daar dan zoveel mogelijk ongewenste programma's mee verwijderen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl

Verder kun je kijken of Decrapifier je kan helpen met programma's die niet op de 'normale' manier te deïnstalleren waren. Hier staan in ieder geval 2 Dell programma's genoemd, maar misschien herken je (als je alle 3 de pagina's bekijkt) meerdere ongewenste programma's die je niet via de methode van de eerste paragraaf kunt deïnstalleren. Dan zou Decrapifier je kunnen helpen.

Succes,

Tijs.

Ik wil de dell programma niet verwijderen alleen maar uitschakelen. Starter kon ik niet vinden.. En weet iemand hoe je een usb poort aan kan zetten? Want hij reageert niet als ik er iets in stop..

Hoi,
je kan veel uitzetten via msconfig maar je moet dan wel een beetje weten wat je doet.Buiten je antivirussoftware en evt. firewall kun je vrijwel alles uitschakelen, als je verkeerde dingen uitschakelt kun je ze in principe ook weer inschakelen.Het is altijd mogelijk programma's handmatig op te starten d.m.v. een snelkoppeling,programma's die je zelden gebruikt hoeven niet automatisch mee op te starten.
Dat je usb-poort niet reageert kan verschillende oorzaken hebben,de poort is niet aangesloten (meestal aan de voorkant) of de poort is stuk. Ga eens bij apparaatbeheer kijken of je daar foutmeldingen ziet (gele vraagtekens)
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan