dell start niet maar blaast

Status
Niet open voor verdere reacties.

quepaso

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2008
Beste mensen,

Mijn Dell pc heb ik voorzien van een nieuwe videokaart en voeding +extra hardschijf, maar hij gaf al een tijdje aan tijdens de opstart:

Disk1 not found serial Ata S-ata
Disk0 not found '' ''

Press f1 to continue press F2 ( weet niet meer precies)

Hij starten sinds de nieuwe onderdelen iedere keer opnieuw op totdat hij dit bericht weer gaf, heel soms zag je laadbalk van windows 1 seconden, maar dan starte hij weer opnieuw op. Vandaag probeerde ik hem weer aan te zetten en nu geeft hij in plaats van groen licht bij de aan knop een oranje lichtje! en blaast hij enorm hard de lucht van de koeling dus niet van de voeding. Ook de videokaart draait gewoon, maar er komt helemaal niets meer in beeld ook geen signaal! Kabaal is echt enorm van die Fan die staat te blazen, verder gebeurd er maar niets. ????? Zit met me handen in me haar! Hoop echt dat jullie me kunnen helpen!

Probeer altijd alles zelf op te lossen maar kom er echt niet uit nu! Hij brand oranje en blaast meer niet, en ik wou nog wel gamen met me nieuwe HD kaart radeon 3780 !!! Grr balen hoor!\

Please suggesties?????

Standaard betekent een oranje aan/uit-lampje bij Dell meestal een probleem met de voeding.
Maar aangezien je die vervangen hebt... Brandt het ledje op het moederbord nog wel?

En heb je de condensatoren op het moederbord al bekeken? Die zijn toch wel helemaal mooi vlak? Als ze bol staan, of nog erger: lekken, dan heb je ook een probleem op je moederbord.
(Was een tijdje geleden namelijk een probleem bij een aantal pc's dat er een serie verkeerde condensatoren in zaten; dat veroorzaakte de meest vreemde meldingen...)

En je hebt je harddisks ook goed geconfigureerd? Master/slave-settings, BIOS bekeken/aangepast, etc.

Loop toch eens de kabels van je hdd na,mischien zit er iets los..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan