Dell start niet op en maakt vreem geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BelgianEagle

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Beste,

Zonet wil ik mijn Dell laptop opstarten, maar dat doet hij niet. Integendeel, hij toont een zwart scherm zonder foutmelding en maakt een vreemd geluid. Precies of een camion achteruit wilt rijden.

"Tuuut, tuuut, tuuut, tuuut, tuuut"

Heeft iemand die al voorgehad, of kent iemand een oplossing?
Hij is nog maar 8 maand oud, en draait Windows 7 Pro. Draaide een paar uur geleden nog perfect, en heb ook vandaag niets nieuw geïnstalleerd.

:(

Dat kan een beetje van alles zijn, als een computer niet opstart kan het voornamelijk de processor of moederbord zijn :D
ik neem aan dat je nog steeds een garantie hebt?
Zo niet kan je hem laten testen wat er mis mee is bij een computer zaak.

Niet aan gaan liggen prutsen, maak aanspraak op je garantie:o

Laatst bewerkt:
Processor Exception Interrupt error betekent toch dat de CPU dood is? verbeter me als ik fout ben.
maar alsnog, wanneer jij je laptop open maakt gaat het stickertje erin scheuren waardoor je geen garantie meer hebt :D
Dus zou er eigenlijk niks mee doen

En over de microprocessor, dat is de CPU van je laptop. dat zit aan het moederbord vast. ze bedoelen ermee dat je deze eruit moet halen en weer overnieuw erin moet zetten, maar zoals ik ervoor al heb gezegt, wanneer je je laptop open maak heb je geen garantie meer
succ6 :)

Ik had de laptop al opgemaakt. Maar dat ik zie geen stickertje hangen of iets dat gescheurd is.

Hoi !

Terug naar Dell; iedere andere optie gaat je 'n hoop geld kosten !

Greetz,

Harry.

Als je nog nooit een computer hebt opengemaakt raad ik je aan om niks aan te raken. zelfs door iets aan te raken kan je iets kapot maken :D (d.m.v lading etc.)

Tja over het stickertje weet ik het niet, meestal zetten ze een sticker als het garantie heeft en dat scheurt wanneer je het kastje openmaakt

Alleszins bedankt iedereen,

Zal dan morgen eens bellen naar DELL want het kantoor hier in België blijkt alreeds telefonisch gesloten te zijn. :confused:

En hopelijk gaan ze nu niet moeilijk beginnen doen om die garantie. Ik zie dat ik nog 17 dagen garantie geniet. Dus ik heb misschien nog geluk. Ik krijg dan opnieuw een jaar garantie toch, nee?

Laatst bewerkt:
Haha dat zou wel leuk zijn :D elke keer wanneer je garantie bijna over is ga je het even opsturen zodat je weer een jaar krijg

Garanties staan altijd vast dus zeker benutten de laastste maand :)
succes!

Als die processor volgende maand weer dood valt, moet ik toch daar een garantie op hebben, nee?

Weet trouwens iemand of het lang duurt voor ik mijn laptop terug zie? En hoe rap ze die kunnen komen halen? Want die heb ik hard nodig voor mijn schoolwerk als student Grafische Vormgever.

Dell Studio wordt trouwens in Amerika gemaakt.

Laatst bewerkt:
Dat is inherent aan je probleem.
Je kunt je garantie claimen (asap) of direct met onbetaalbare reparatiekosten komen te zitten.

Ik heb zonet een mail verstuurd naar DELL Support. Hopelijk krijg ik morgen een antwoord.

Het is volgens mij wel beter als je even gaat bellen morgen. dat is beter dan emailen vindt ik dan.
ik hoop dat je je laptopzo snel mogelijk krijg. suc6 ermee! :cool:

Het is volgens mij wel beter als je even gaat bellen morgen. dat is beter dan emailen vindt ik dan.
ik hoop dat je je laptopzo snel mogelijk krijg. suc6 ermee! :cool:

Ik heb zonet een mail gekregen van DELL.

Bedankt voor het sturen van uw e-mail naar Dell Technical Support.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u 7 beeps heeft gekregen. Om het probleem op te lossen zou ik u willen vragen de drivers voor de BIOS van onderstaande link te downloaden en te installleren. Dit is een bekend probleem wat met de update van de BIOS zou moeten worden verholpen.

http://support.euro.dell.com/suppor...4&osl=du&ServiceTag=8YGD2L1&catid=-1&impid=-1

Mocht dit het probleem niet oplossen wilt u dan onderstaande test doen? Uit deze test kunnen foutmeldingen komen die mij kunnen helpen met het bepalen van de oorzaak van het probleem. De test doet u als volgt:

1. Bij het Dell logo tijdens opstarten drukt u op F12 voor het "Boot menu"
2. In het Boot menu kiest u voor "Diagnostics"
3. U kunt nu kiezen voor de uitgebreide (extended) test.Voor het testen van de CD/DVD-drive kunt u gebruik maken van een DVD met computer gegevens.

Kunt u in het geval van een foutmelding noteren in welke test deze voorkomt, welke foutmelding u krijgt en de regel “MSG” die hieronder vermeld staat?

Met vriendelijke groet,

Hoe geraak ik bij DELL in mijn bios? Ik zit hier op F12 en F2 te drukken maar er verschijnt niets op mijn scherm.

Dat vind ik ook nou een raar antwoord van dell. heb je wel verteld dat je bij het opstarten alleen een zwart scherm krijgt?

De medewerker bedoelt dat je op f12 moet drukken op die scherm die je als eerste krijgt wanneer je je computer opstart.
en dan je bios update via een disk of dergelijke, maar wanneer jou computer , maar niet opstart kan dit natuurlijk niet.

Jij kan op dit moment helemaal niks aan je computer doen, zij moeten ophouden met moeilijk doen en gewoon jou laptop vergoeden

Ik heb dus gisteren nog een mail terug gestuurd met.de verklaring dat ik mijn bios niet open kreeg. Er stond wel terug zo een oplossing op de site dat ik mijn coen dell battery kon rebooten, maar dat vond ik net iets te complex als thuisgebruiker.

Benieuwd welk antwoord ik straks terug krijg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan