Dell Studio 1749 blijft hangen bij opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvbree

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Beste lezer,

Mijn Dell laptop start niet meer verder op: bij het opstarten krijg ik een zwart scherm met daarbij de keuze om Opstartherstel te starten dan wel normaal Windows te starten.
Bij beide keuzes blijft de laptop hangen en verschijnt het bekende blauwachtige Windowsscherm met als enige teken van leven een (vergrote) cursor.
Opnieuw installeren van Windows 7 Ultimate lukt ook niet; opnieuw blijft de laptop hangen.

Ubuntu opstarten (F12, booten via dvd) lukt wel: ik kan de hd dan benaderen en de gegevens eraf halen wat ik ondertussen heb gedaan. Echter, gegevens naar de hd schrijven lukt niet.
Ubuntu op de hd proberen te installeren lukt ook niet: ook hier weer blijft de laptop hangen.

Ondertussen heb ik een nieuwe hd in de laptop geplaatst, daarna geprobeerd om dmv ISO image op dvd Windows 7 op de nieuwe hd te installeren. Ook dat lukt niet....

Pffff.....wie kan mij een handje helpen aub??

dank je wel
mvg
Henk

er schieten mij zo snel 3 opties te binnen;

defect ram, defecte harde schijf of oververhitting.

is de laptop stof vrij?

schijf testen zou denk ik even in een andere pc moeten

Dank je wel voor je reactie!

Via het Dell Diagnostics programma (wat via F12 op te roepen is) geconstateerd dat de hd moet worden vervangen. Weten we dat ook weer zeker.

Ik heb een lege, nieuwe hd ondertussen in de laptop geplaatst maar krijg het OS er niet op geïnstalleerd via een ISO bestand......
Wat moet ik doen om op een nieuwe hd Windows te zetten?

dank je wel
Henk

Dank je wel!

Zojuist met Imgburn de isofile (windows 8) gebrand naar dvd schijf.
In de bios de opstart geregeld voor cdrom.

Toch hetzelfde liedje:
"PXE-E61: media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM
Operating System not found"

Tis om moedeloos van te worden: hd is nieuw, geen verdere fouten binnen het systeem getest!) dus je zou zeggen wat kan er nog fout gaan...

mvg
Henk

Je hebt de boot volgorde verkeerd staan PX-61 is voor booten via netwerk.
Dus in bios voor DVD kiezen..

Ik denk dat je gelijk hebt; inderdaad lijkt het probleem zich "ergens" in de bios te bevinden.
Echter, de volgorde van opstart is nog steeds (F2 drukken) : hd; cd/dvd/; removable devices; network. Op zich wel okee dacht ik zo.

Vanmiddag bezig geweest met boot repair software oa Easy Recovery Essentials for Windows. Deze software geeft aan dat er een boot-probleem is wat de software niet kan oplossen. Andere rescue disks geprobeerd. Het lijkt neer te komen op het vervangen van een stukje bios ws agv een virus:

bootrec.exe /FixMbr
bootrec.exe /FixBoot
bootrec.exe /RebuildBcd

Dit heb ik uitgevoerd en is gelukt.
Nu ben ik zover dat ik de Windows 7 wel kan laden, verder dan de "Setup starten" komt het echter weer niet.. Dan blijftie weer hangen......

Nog een gouden tip misschien??

Hmmm... een bios moet je meestal flashen... je hebt je bootsector proberen te repareren...
Das niet hetzelfde...
Waarschijnlijk is er iets met jouw schijf aan de hand...
Download Hirens boot CD
http://www.hirensbootcd.org/download/
Start vanaf CD op.
Je kunt nu nog data redden door ze op een USB stick te zetten... als dat nodig is en als de disk te benaderen is....
Anders verder:
Start partition wizard op en bekijk die schijf eens.
Ik stel voor haal de aanwezige partitie weg en maak een nieuwe NTFS aan.
Kijk ook nog even of hij een foutmelding geeft over de partitietabel anders kijk eens of er een optie in zit om die te repareren.

Beste André,

Dank voor je hulp.
Ik heb Hirens Boot CD gedownload, gebrand, maar het keuzemenu is te ingewikkeld voor mij.
Ondertussen ben ik er al zoveel uren mee bezig geweest: morgen laat ik de laptop maar repareren. Niet echt mijn ding omdat ik het liefste zelf alles oplos. Maar hier gaat me veel te veel tijd inzitten.

Nogmaals dank.
met vriendelijke groet
Henk

Laptop laten repareren: harde schijf bleek toch kapot....
Thread kan gesloten worden.

mvg, Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan