Dell studio laptop: welke processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopper

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Beste helpmij.nl forumleden!

Ik ben op zoek naar een laptop die met name geschikt is om foto's mee te bewerken. Ik fotografeer niet professioneel, maar wel als hobby (met een Nikon spiegelreflex D70). Ik gebruik voor fotobewerking een programma van Nikon (Nikon Capture). Dit vraagt redelijk wat van een pc. Daarnaast moet ie ook photoshop goed kunnen draaien. Ook ben ik in de toekomst van plan mijn digitale films te gaan capturen en bewerken. Ik vind een goede beeldkwaliteit erg belangrijk. De kleuren moeten zo echt mogelijk zijn en zo scherp mogelijk.

Daarnaast uiteraard het gebruikelijke als internet (draadloos), office en zo af en toe eens een spel. Ook komt ie in een netwerk te hangen omdat ik de meeste files op een aparte pc opsla. Mijn ideale budget ligt rond de 750 euro. Maar alleen als ik daar ook echt mijn wensen mee kan afdekken. 1000 euro vind ik wel de max.

Nu heb ik twee laptops van Dell op het oog (ik heb nu ook 2 dell pc's en die bevallen zeer goed) maar ik twijfel nog over een aantal zaken.

Laptop 1: Dell Studio 17 met:
Intel® Core™2 Duo Processor T5800 (2,0 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
17,0-inch WUXGA+ CCFL (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
4096MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2x2048]
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
256MB ATI Mobility RADEON HD 3650

Het grote voordeel van deze laptop vind ik het scherm (hoge resolutie en 17"). De laptop kost met deze samenstelling 788 euro. Dit lijkt me een goede prijs. Klopt dat? Of zijn er andere merken met dezelfde specs en kwaliteit voor minde geld?
Daarnaast kan deze laptop ook geleverd worden met een andere processor. De:
Intel® Core™2 Duo Processor P8400 (2,26 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2-cache
Nu heb ik van processoren niet veel kennis. Deze kost 95 euro extra. Is dat het waard? Welke voordelen biedt deze processor ten opzichte van de andere?

Laptop 2: Dell XPS M1530 met:
Intel® Core™2 Duo Processor T5800 (2,0 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache
15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen

Deze laptop wordt neergezet boven de studio laptop. Als ik echter naar de specs kijk zeg ik gevoelsmatig dat deze niet beter zijn dan de studio. Maar deze laptop kost 1000 euro. Er moet dus iets in zitten wat deze extra paar 100 euro rechtvaardigd. Nadeel vind ik dat deze niet leverbaar is met 17"scherm (alleen bij een uitvoering van 1600 euro).

Naast antwoorden op de vragen hierboven is al het advies welkom voor een laptop die aansluit bij mijn wensen! Een desktop is geen optie. Ik zoek specifiek een laptop omdat ik daarmee ook in de huiskamer aan de gang kan met mijn foto's.

Alvast bedankt! :thumb:

Groeten

Christiaan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan