dell upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik wil een Dell Pc'tje (Pentium 2 400mhz) upgraden naar een 866 mhz. Ik kan er tweedehands eentje kopen, dat is een socket 370. Kan ik die er zo inzetten of moet ik nog aan speciale dingen denken?

Kan het moederbord dit aan daar moet je eerst naar kijken.

Laatst bewerkt:
Wat voor type en serie van dell is het, op hun site staat vast een gebruiksaanw. van de pc misschien staat daar wat in

Doorgaans is een 866 een "platte" socket processor en een 400 een dikke slot 1 processor, dus je zal een ding genaamd slotket nodig hebben (een converter van socket 370 naar slot 1). Weet je zeker dat het moederbord het wel ondersteund? Zo'n veel snellere proc?

succes

Geplaatst door techie
Weet je zeker dat het moederbord het wel ondersteund? Zo'n veel snellere proc?

succes

Nee, vandaar ook mijn vraag op Helpmij. Ik had gehoopt dat iemand dat precies zou weten, maar ik kom met de reacties van jou en SJJ wel weer een stukje verder. Het is me duidelijk dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is: effe een nieuw processortje en klaar.... Dat moet ik nu gaan uitzoeken.

O,O, watch dog op m'n nek. Hij blaft. Ik heb besloten het allemaal niet aan te halen. Het risico dat ik een processor koop die niet wil draaien neem ik maar niet. Gewoon maar sparen voor een beter systeemppje.....
Dank voor de hulp!:)

Je ken ook complete upgradesetjes kopen.

Moederbord, processor en soms nog geheugen.

Dan weet je zeker dat alles goed met elkaar overweg kan.

Greetz,
Timothy

Geplaatst door gompie1304

Wist niet dat dat er was! Goed idee!

Ach, ik heb zelf kortgeleden een Delletje gekocht. Dan ga je je verdiepen in die dingen hè....;)

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan