dell voeding aansluiten op ander moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
315
De voeding van de computer van mijn dochter is kapot gegaan en wil daar nu een oude dell voeding op aansluiten.
Het is een atx moederbord ,20 pins aansluiting op moederbord.
Heb de de dell voeding aangesloten maar er gebeurt dus niks.
Heb de dell voeding los getest of hij wel draaide,dit heb ik gedaan door de grijze kabel door te verbinden met een zwarte draad (gegoogled) en er een harde schijf er aan te hangen en de voeding werkt dus.
Mijn vraag is nu is het mogelijk om deze dell voeding aan te sluiten op het atx moederbord van mijn dochter eventueel met wat kunstgrepen?

Alvast bedankt:thumb:
 
bedankt SJJ

Na dat ik dit topic geplaatst had ben ik verder gaan googlen en kwam daar ook achter dat dell een andere pinout heeft dan de normale atx voedingen.
Zag in het bericht van jouw link dat het wel mogelijk is om met wat gepruts en gepriemel de dell voeding geschikt te maken voor een normaal atx moederbord.
Ga de stekker van de kapotte voeding aan sluiten op die van dell en moet dan wel goed kijken wat de uithangspanning is van de draden die uit de dell voeding komen zodat ik de juiste pin out krijg uit de stekker.
Bedankt voor jouw hulp:thumb:

Met vriendelijke groeten:)
 
Heb de stekker van de goede atx voeding aangesloten op de voeding van dell maar helaas computer start wel op nadat ik op power druk en de harde schijf krijgt ook spanning maar krijg geen beeld.
Voeding uit mijn eigen computer gehaald en alles werkt weer zoals het moet op dochter's computer.
Wat mij opvalt dat er uit de dell voeding alleen +5v komt en geen +3,3v dus misschien daarom geen beeld?:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan