• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Demo maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marlboro63

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Beste mensen,

Ik heb ik een excel bestandje gemaakt en daarbij moet ik een werkinstructie maken. Het probleem is, dat er op bepaalde tabbladen cellen toe- c.q. tussen- gevoegd moeten worden en dat vervolgens formules gekopieerd dienen te worden, zodat de nieuwe gegevens automatisch doorgevoerd worden naar andere tabbladen. :o

Beschrijven is niet zo simpel als het lijkt en men kan snel een foutje maken. :(

Vraag: Het leek me wel handig om dan een Demo te maken, zodat men kan zien hoe men de verschillende stappen dient uit te voeren, alleen "Hoe maak ik zo'n demo"? :confused:

Groet,
Marlboro63

Laatst bewerkt:
Is het niet handiger om een macro te gebruiken die de handelen al uitvoert zodat de gebruiker alleen maar de macro moet starten?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hoi Roncancio,

Allereerst bedankt voor je reactie. :thumb:

Het probleem is, dat alleen een macro niet volstaat. Het gaat om gegevens die op meerdere tabbladen moeten worden gewijzigd. Het kopieëren en plakken zal een aantal mensen nog wel lukken, maar het is een vrij complex bestand, met macro's, beveiligde velden, verborgen kolommen et cetera, die moeten worden geopend, zodat formules gekopieerd kunnen worden, zodat de berekeningen op de andere tabbladen op de juiste wijze geschieden. :confused:

Zo kan bijvoorbeeld een waarde op tabblad 1, cel D4 gelinkt moeten worden aan tabblad 6, cel Q28 en vervolgens cel D5 aan cel Q16. Het is allemaal afhankelijk van welke variabele er tussengevoegd moet worden en waar de desbetreffende wijzigingen op welke tabbladen mee moeten veranderen. Welk tabbladen men moet openen en welke handelingen men handmatig op dat bewuste tabblad moet uitvoeren.

Ik begrijp wel iets van excel en zelf weet ik wel hoe ik het moet aanpassen c.q. veranderen, echter iemand die weinig tot vrijwel niets van excel begrijpt, moet er ook mee kunnen werken.

Bepaalde stappen heb ik al beschreven, maar als ik het lastige gedeelte - middels een hyperlink o.i.d. - visueel kan maken, dan kan het volgens mij (bijna) niet mis gaan. :)

Ik zoek dus geen oplossing voor de werking van het bestand, maar hoe ik een demo moet maken (als dat tenminste geen hogeschool excel vereist). :confused:

Groet,
Marlboro63

P.S. Office2007

Laatst bewerkt:
Ik heb het programmaatje screen2.exe (freeware) gedownload. Dit programma doet precies wat ik wil. Op die manier kan ik precies laten zien welke handelingen men dient uit te voeren. Je maak als het ware een filmpje van hetgeen er op je scherm gebeurt. :)

Ik heb het programmaatje screen2.exe (freeware) gedownload. Dit programma doet precies wat ik wil. Op die manier kan ik precies laten zien welke handelingen men dient uit te voeren. Je maak als het ware een filmpje van hetgeen er op je scherm gebeurt. :)

Hartelijk dank voor de terugkoppeling.:thumb:
Dit zou ook voor anderen een oplossing zijn die ze kunnen gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan