Demo Tomb raider: Legend help??

Status
Niet open voor verdere reacties.

FerGie

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2006
Ik heb de demo Tomb raider Legend gedownload op mijn pc maar als ik het spel wil op starten krijg ik dit : This game requires a DirectX9.0c Capable graphics card. Your card or driver does not support DirectX9.0c 3D Acceleration.
Nou heb ik dus DirectX9.0c gedownload en nog steeds blijft dit komen.
En als ik DXDaig uitvoer en dan naar beeldscherm ga en dan op Direct3D testen klik krijg ik dit:
direct3D9 met hardwareversnelling niet beschikbaar omdat het beeldschermstuurprogramma dit niet ondersteunt. Mogelijk kunt u een nieuwer stuurprogramma vekrijgen van de hardwarefabrikant.

Ik heb ook pas een nieuwe pc gekocht dus lijkt mij dat m'n videokaart wel goed moet zijn ofniet???Kan iemand mij a.u.b helpen??
alvast bedankt;)

rechtermuisknop op je bureaublad dan properties dan tab settings en dan staat er je (beeldscherm) on (naam videokaart) als je niks ziet staan daar meld het dan even er zijn meer mogelijkheden

Eigenschappen voor beeldscherm: toen ben ik naar instellingen gegaan (het staat bij mij allemaal in het nederlands vandaar) en dan zie ik dus me beeldscherm staan en daar onder staat dan dit : beeldscherm: Plug en Play-monitor op SiS 650_651_M650_740 .Ik weet niet of dit is wat je bedoeld??

Ik heb zo'n programmaatje gedownload: Everest en daar staat dit naast videokaart:
sis 315 integrated...dus dit zal mijn videokaart wel zijn denk ik.

Laatst bewerkt:
FerGie zei:
Everest en daar staat dit naast videokaart:
sis 315 integrated...
Is denk ik niet volledig DirectX 9.0c videokaart. Een onboard videokaart als ik het goed begrijp.

Ik denk dat je kaart niet sterk genoeg is... Aan de graphics te zien is er een aardig sterke videokaart nodig.. Jou kaart wordt vergleken met de GeForce 2 serie en die is al aardig oud ahum :l

Wat voor videokaart zou ik dan moeten hebben?? en zit er niks anders op om gwn een nieuwe videokaart te kopen of zijn er ook nog dingen om hem up te daten ofzo :p??

Laatst bewerkt:
een nieuwe kopen zou natuurlijk het beste zijn maar dan ben je alweer zo'n 180 euro kwijt voor een nogal sterke videokaart..

omdat jou videokaart niet zo bekend is bij mij denk ik dat je hem niet echt kan updaten

owh uhm nog ff gauw iets:rolleyes: als ik een nieuwe videokaart in me pc laat zetten he raak je dan alles wat op je pc staat dan weer kwijt of blijft dat er gewoon allemaal nog op staan??

Laatst bewerkt:
FerGie zei:
owh uhm nog ff gauw iets:rolleyes: als ik een nieuwe videokaart in me pc laat zetten he raak je dan alles wat op je pc staat dan weer kwijt of blijft dat er gewoon allemaal nog op staan??
Als er geen fouten worden gemaakt blijft alles gewoon op je pc staan:p

De sis kaarten worden bijna niet ondersteund door games. Je zou het volgende kunnen proberen:
Download hier de laatste driver : http://www.sis.com/download/
Lukt het dan nog niet dan zou je met 3danalyze toch kunnen proberen om het spel te starten (graphics zullen niet mooi zijn) : http://www.3dcenter.org/downloads/3d-analyze.php Start het programma op kies voor select,navigeer vervolgens naar de installatiefolder van tomb raider tot dat je het opstartbestand gevonden,druk dan op openen,nu kan je bepaalde opties aanzetten in het programma. Plaats vinkjes bij pixel and vertex shaders en vink alles aan bij hardware caps en druk vervolgens op run.
De enigste echte oplossing om geen problemen in de toekomst te hebben is een aparte 3d-kaart. Want momenteel heb je maar een onboard videochip.

wat voor videokaart

Okeej bedankt voor de info:thumb: ....en de sims 2 zal die het wel doen op deze videokaart of ook niet ?? En wat is nou een echt een goeie videokaart die ik zou moeten hebben want daar heb ik echt geen verstand van??

Ik betwijfel het een beetje of de sims 2 gaat werken. De 1 gaat geen enkel probleem vormen.
Voor de goedkoopste kaarten neem hier eens kijkje : http://tweakers.net/pricewatch/?Sortering=&Cat2=49&Query=&Action=top&Landfilter=NL
Wat is je budget eigenlijk? Post eens een kaart en ik of iemand anders zal vertellen of het een goede kaart is. Ik heb zelf maar een goedkope kaart. Het enigste wat belangrijk is dat het een direct x 9.0 kaart is. Die heb je bij nvidia vanaf de fx5200 en bij ati vanaf de ati radeon 9500.
Voor je een kaart koopt moet je wel weten of je een AGP-slot of een PCI-E slot hebt voor dat je een 3d-kaart aanschaft. Weet je toevallig welk moederbord je in je pc hebt steken?

Klopt, dat is de naam van je moederbord. Is het een bareborne systeem? Als ik het opzoek vind ik enkel maar barborne systemen terug. Op het eerste zicht zou je deze niet kunnen uitbreiden. Maar ik zal nog eens verder zoeken.

uhm een bareborne systeem hoe kan ik daar achter komen want ik weet niet of ik dat heb:o ?? en dat je deze niet zou kunnen uitbreiden bedoel je daarmee dat er geen andere videokaart in kan of...??(sorry ik heb niet al te veel verstand van computers:o) :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan