Demon

Status
Niet open voor verdere reacties.

BUCKEY

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Goedeavond,wie kan mij helpen om met mijn laptop via demon het internet optegaan.Ik heb sinds vandaag demon maar ik kan er maar met 1 computer op het internet en op de site van demon staat dat er 1 macadres bekend staat,nu ben ik benieuwd of ik mijn laptop zo kan configuren dat met deze ook het internet op kan gaan PS, het is geen netwerk maar onafhankelijk van mekaar.
Groetjes mario

(A)DSL verbinding via een Ethernet modem?

Ik trek gewoon de ethernet kabel achter uit m'n PC en stop deze met het zelfde gemak in de laptop en surf zo weer verder, zonder ook maar iets in te stellen.

N.b. wat heeft dit met Internet Homepages maken te maken?

Laatst bewerkt:
Dankje voor deze snelle reactie, het is inderdaad een ethernet modem de zyxel 650 en het is (a)dsl alleen waneer ik het kabeltje in connector steekt heb ik wel verbinding maar geen internet ,ik heb het met CMD via uitvoeren gekeken en ipconfig /all gedaan maar hij geeft alleen 00000 aan bij het macadres en bij ip dus ik denk dat deze ingesteld moet worden want dit doet hij niet automatisch
GR mario

Vreemd, ik heb hier twee pc's staan en een laptop, alle drie werken zonder problemen met de zelfde aansluiting en zonder dat ik bij één van drieën ook maar iets heb hoeven in te stellen.
Moet wel de PC even op nieuw starten overigens, met de ethernet kabel er al in.

buckey, demon werkt idd met een mac adres autorisatie.

Wanneer je het zyxel modem aan een andere pc zou hangen, wordt er een ander mac adres gelezen dan degene de "geregistreerd" staat, en moet een tijdje wachten voordat dit mac adres is doorgevoerd en internet weer werkt. Dit is waarschijnlijk wat er nu aan de hand is.

Wil je kunnen internetten zonder dit gedoe, is een router erg makkelijk en raadzaam.
Wanneer je hiermee dan verbinding hebt gemaakt en het mac adres van de router cq modem is doorgevoerd bij babyxl/bbned, kun je al dan niet met een extra switch de boel als netwerk opzetten.

Je kunt dus:
  • De zyxel naar router omzetten en de kabel telkens swappen naar een andere pc.(let op! router modes wordt niet door de helpdesk ondersteunt)
  • De zyxel laten voor wat ie is en er een router achter zetten en hier het netwerk aan computers inpluggen.

Ip adres wordt zover ik weet vanzelf toegekent,(DHCP) en veranderd idd als je je online begeeft met een ander mac adres.

EDIT
Ik weet niet of het mogelijk is tussen de zyxel(in router modus) een switch te plaatsen, mocht dit zo zijn dan is dat nog een 3de mogelijkheid.

Laatst bewerkt:
@ @temptation, hoelang duur dat dan met dat mac adres? Ik kan echt direct na het opstarten verder werken.
N.b. netwerk loopt via Versatel maar kan me niet voorstellen dat dat het verschil uit maakt.

Zo ook nog aan het modem kunnen liggen, heb een Arescom.

Geplaatst door Withaar
@ @temptation, hoelang duur dat dan met dat mac adres? Ik kan echt direct na het opstarten verder werken.
N.b. netwerk loopt via Versatel maar kan me niet voorstellen dat dat het verschil uit maakt.

Zo ook nog aan het modem kunnen liggen, heb een Arescom.

Bij babyxl(mijn netwerk@demon) duurt het maximaal 20 minuten dacht ik. Opnieuw booten werkte hier toen niet, maar dit kan ondertussen natuurlijk versnelt/veranderd zijn.(6 maanden geleden)

Luitjes,bedankt voor jullie reacties ik ben bang dat ik een switch of een router moet aan schaffen
Groetjes Mario

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan