demon

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Een vriendin internet via demon.
Op de website van demon staat:
Uw e-mail adres bij Demon heeft de volgende vorm: postbus@systeemnaam.demon.nl
Direct na het apestaartje staat altijd de door u gekozen systeemnaam. Voor het apestaartje kunt u "postbus" vervangen door wat u maar wilt: alle e-mail die gestuurd wordt aan watdanook@systeemnaam.demon.nl zal bij u aankomen. In feite kunt u dus gebruik maken van een onbeperkt aantal e-mailadressen, die allemaal eindigen op @systeemnaam.demon.nl. Post verstuurd aan uw e-mailadressen zal allemaal in dezelfde mailbox terecht komen, u kunt uw eigen e- mailsoftware zo configureren dat de mail gescheiden wordt opgehaald.

Nu krijgt vriendin tig mailtjes per dag die kennelijk door iemand verzonden worden aan
jsdghfgsd@systeemnaam.demon.nl of
ddhhdy@systeemnaam.demon.nl
Allemaal flauwekul-adressen.
In die mails staat niet meer dan dat de postmaster (ed) de mailtjes niet kon bezorgen oid.
Hoe kan ze hier van af komen.
Acra

Demon heeft een bijzonder goede support, misschien is het een idee om daar contact mee op te nemen

Demon is ook demon niet meer, het is nu xs4all.
En ik zit zelf al jaren bij demon.
Maar ik heb xs4all al laten weten dat ze weer een klant minder hebben want de prijzen gaan weer omhoog.
ik zit nu met een 12Mbit abbo voor 59 euro per maand, maar dat wordt nu 8Mbit en ook 59 euro per maand.

reden genoeg om naar een andere provider te zoeken.

Maar om even terug te komen op de vraag.

dat je zoveel mail krijgt is heel simpel, er staat al geschreven dat alles wat je voor het @ zet niets uitmaakt.
Dat is voor spammers heel erg aantrekkelijk aangezien alles naar het adres wordt gestuurd wat achter het @ staat , je systeemnaam dus.

Hoe je er vanaf kan komen is ook simpel.
Je moet een brief sturen naar demon met een kopie van je paspoort.
Wat je moet vragen is het volgende:
Ik wil alles blokkeren wat voor het @ staat, en nu komt het belangrijke, behalve een aantal namen die jezelf wil gebruiken.

Dus stel voor jezelf bv. een 3 tal namen vast die je evt. zou willen gebruiken.
De rest wordt dan tegen gehouden.

Maar nog beter is het om een ander gratis e-mailadres aan te maken.bv bij lycos.nl

ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.

Het is een waardeloos systeem wat ze gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan