Dempingsmatten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik zelf niet de speciale dempingsmatten, die voor je PC-kast zijn, maar een ander geluidsdempend materiaal.
Ik moet zeggen dat het wel wat scheelt.
Hou er rekening mee, dat je temperatuur ook iets omhoog gaat, als je het aanbrengt.

Vergeet niet dat er onderdelen in je kast zitten die trillen, waardoor je kast gaat resoneren(meetrillen).
Denk daarbij aan fan's, cd-rom speler, hardeschijven.
Ook hier zijn weer oplossingen voor.:)
 
welk materiaal gebruik je dan?

ik wil gewoon iets vinden om het geluid van mijn cpu cooler te verminderen want deze draait na een half uurtje al op 6000rpm en dan begint die wel wat geluid te maken :p dus als zo'n matten veel zouden helpen dan wil k er evegoe nog een cooler bijsteken zodat t niet verder opwarmt

ik vroeg me alleen af ofdat er dan niet nog steeds veel geluid komt via het gat van de casecooler
 
Laatst bewerkt:
Als hij nu al zo snel moet draaien krijgt hij het nog moeilijker als je de kast gaat isoleren, misschien is het een betere optie om een betere en geluids armeren CPU koeler te plaatsen :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu de standaard koeler, bij een vriend van me met dezelfde cpu en koeler gaat deze een stuk trager :confused:

maar hoe weet ik welke cooler stil is :p
ik zie bij veel coolers staan 20dB tot 33dB en dergelijke, hoeveel dB is weinig :p
 
Je blijft inderdaad geluid horen, uit het gat van de Casecooler.(Blowhole)
Ruis van de lucht verplaatsing.
Je moet niet verwachten dat je niks meer van je PC hoort, als je dit soort matten aanbrengt.

Ik had eerst "Noppenschuim" gebruikt, dit is verkrijgbaar bij de bouwmarkt.
Nu heb ik via via een ander matriaal gehad, wat niet zo dik is.(10mm)
Helaas weet ik niet hoe het heet.:(

Hier een screenshotje van het materiaal;
attachment.php
 

Bijlagen

  • isolatie.jpg
    isolatie.jpg
    60,9 KB · Weergaven: 359
Ik heb sinds een paar maanden geleden ook dempingsmatten in mn pc zitten.
Had ze via een website bestelt en vervolgens ingebouwd.
Zoals Crash al zei neemt de temperatuur van je CPU dan wel wat toe. Ik geloof dat het hier een graad of 3 celsius was.
Het geluid van de kast is wel wat minder geworden, maar ik moet tot de conclusie komen dat het een miskoop is geweest voor de 35 euro die ik ervoor betaald had. Ik had er namelijk wel wat meer van verwacht.
Maar ja ik ben vrij kritisch met wat de geluidsproductie van een pc betreft, misschien ben jij dat niet :)
 
Laatst bewerkt:
Zonder zorgen een stille kast? Kun je denk ik beter kijken naar een kant en klare kast zoals de silentmaxx st-11 of de nexus breeze. Wat de hardware betreft is zalman wel erg goed bezig volgensmij...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan