Dependent drop box is leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carloj

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2015
Hoi,
Ik ben bezig met een dependent combo box.
Nu heb ik hem soort van werkend. Als ik iets kies bij de eerste combobox dan wordt de tweede combobox veranderd alleen is deze dan wel "leeg".
Dus hij geeft wel het aantal opties aan maar er staat geen tekst in.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

ik heb deze tutorial gebruikt :
http://www.blueclaw-db.com/download/dependent_combo_box.htm
Mvg,
Carlo

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik iets kies bij de eerste dropbox dan wordt de tweede dropbox veranderd alleen is deze dan wel "leeg".
Dat is niet 'veranderen', maar complete destructie :).
Zonder je db of de gebruikte codes te zien, kunnen we er uiteraard maar weinig van zeggen. Eerste wat in me opkomt: staan de kolommen wel goed ingesteld? Als het aantal velden in de Recordbron niet overeeenkomt met het aantal kolommen dat je in de keuzelijst gebruikt, kun je al een probleem hebben. Zeker als de kolommen ook nog een breedte 0cm hebben.

Het was inderdaad wat ik vermoedde: je kolominstellingen zaten in de weg. Normaal gesproken als je een keuzelijst maakt met de wizard, zet Access het sleutelveld vooraan, gevolgd door het veld waar je op wilt zoeken. Het sleutelveld wordt verborgen. Die insteek levert dan doorgaans minstens 2 kolommen op in de keuzelijst waarvan de eerste kolom de breedte 0cm heeft. De tweede (en volgende) kolom(men) zie je dan wel. Bij jou is die eerste kolom (zelf gedaan, of hij is nooit gebruikt) inderdaad op 0cm ingesteld, maar staat niet het sleutelveld (OnderdeelID) er in, maar je zoekveld. en dan zie je dus niks. Ik zou het sleutelveld wél gebruiken, want dat is normaal. Bij vervolgacties heb je dat namelijk meestal weer nodig. Je Rijbron ziet er dan zo uit:
Code:
SELECT OnderdeelID, OnderdeelNaam FROM Onderdelen WHERE (LijnID=[Forms]![Test]![kz1])

Super!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb aan de moderatoren gevraagd om het onderwerp en je startposting te veranderen, want dropbox en combobox zijn nogal verschillende zaken. :D

Tijs.

En nog iets: de QUOTE knop is géén antwoord knop! Citeren is, de naam zegt het al, een citaat ergens uit halen, en niet complete berichten herhalen. Dat is doorgaans nergens voor nodig, en al helemaal niet omdat de tekst waar je op antwoord er gewoon prachtig leesbaar boven staat. Dus niet meer gelijk op de QUOTE knop klikken, maar je tekst in het tekstvak <Snel reageren> typen. En om je een knop aan te leren die wél handig is, mag je op de knop <Bericht aanpassen> klikken om de overbodige quootjes te verwijderen :D.
Ik hou het maar even op onbekendheid met de forum regeltjes ;)

Citaat in posting #5 ook aangemeld voor aanpassing/verwijdering.

Tijs.

@dnties: je hebt het er maar druk mee :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan