derde harde schijf plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlaw36

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
hiephoi,
ik wil mijn externe harddisk van 160gb intern hebben maar,ik heb maar 2 sloten op het moederbord en die zijn al beide in gebruik door 2 harddisks.
Er is wel plaats in mijn kast voor een derde HD...dus mijn vraag is...wat voor speciale kabel heb ik nodig om 2 HD,s via een kabel te laten lopen,moet die 160gb HD op slave staan (andere zijn 80 en 60 gb groot),is het dan raadzaam als het uberhaupt mogelijk is om die grote HD verder op te splisen.Kortom wie kan mij hier mee helpen?????

grtzzzz jos

Normaal kun je 2 apparaten op per IDE-aansluiting doen.
Als het Serial-ATA(SATA) aansluitingen zijn, kan er maar 1 apparaat per aansluiting.

Dus de vraag is nu, wat zit er in je pc voor aansluiting, waar nu je 2 hardeschijven op aangesloten zijn?
(Brede grijze kabel= IDE)
(smalle kabel =SATA)

Als het voor je Systeem 1 is heb je een PCI insteek kaart nodig , neem aan dat ie ide aansluiting heeft Je kan nog wel 2 HD er bij plaatsen op dat bord maar dan moet je Seriall ATA schijven nemen

hiephoi crash,
het is IDE aansluiting,en op een van de kabels zit halverwege een aansluiting.kan ik daar gewoon een ide kabel aan prikken voor die nieuwe HD??

grtzzz jos

een interne en een ide kabel kopen voor twee hd's is goedkoper dan een extene hd he.
Of heb je de rest ook al bezet door een cdrom bv.
Normaal heb je twee ide aansluitingen op je moederbord dus kan je er 4 hd's aan hangen :p

Sata heb ik zelf nog nooit bekeken heb het wel in mijn nieuwe pc maar die laat ik nog een tijdje dicht voor de garantie :p

Geplaatst door outlaw36
hiephoi crash,
het is IDE aansluiting,en op een van de kabels zit halverwege een aansluiting.kan ik daar gewoon een ide kabel aan prikken voor die nieuwe HD??
Op die aansluiting die halverwege zit, kun je de hardeschijf op aansluiten.
Zorg dat de jumper van de hardeschijf dan op "Slave" staat.

BTW heb je dan geen cd-rom/brander in je pc?

Geplaatst door lamp
Sata heb ik zelf nog nooit bekeken heb het wel in mijn nieuwe pc maar die laat ik nog een tijdje dicht voor de garantie :p
Met SATA heb je per aansluiting maar de mogelijkheid 1 apparaat aan te sluiten.:(
Hier heb je ook niet te maken met Master/Slave.
(ter info)

hiephoi allemaal
ga straks ff een poging wagen om die HD erbij te krijgen.
Stom eigenlijk om een externe HD aan te schaffen die haast nooit aan gaat...noem het impulsief koop gedrag,vandaar lijkt het mij beter om hem maar op te nemen in mijn systeemkast.
Mocht het niet lukken dan meld ik mij weer.

mzzls jos

hiephoi,
helaas het gaat niet lukken,eerste slot word gebruikt door IDE kabel van de twee HD,s die er al in zitten,tweede slot word gebruikt door IDE kabel voor mijn floppy drive welke ik haast nooit gebruik.
Wat is wijsheid???????????

Zie hier

Geplaatst door BANDIT123
Als het voor je Systeem 1 is heb je een PCI insteek kaart nodig , neem aan dat ie ide aansluiting heeft Je kan nog wel 2 HD er bij plaatsen op dat bord maar dan moet je Seriall ATA schijven nemen

hiephoi bandit,
euh pci insteekkaart??? serial ATA schijven????
Ik heb hier 3 mooie HD,s liggen Wat is het verschil dan???

ik zet de boel weer in elkaar en plaats de HD weer terug in het externe kastje, zo werkt ie ook.
bedankt allemaal voor de moeite om te reageren en sluit deze vraag af.

grtzzz jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan