Derde HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel555

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Ik heb vele uren geleden een derde harde schijf geïnstalleerd. Mijn originele set-up was een primaire boot-IDE harde schijf naast een secundaire SATA schijf. Dit werkte prima, totdat ik een vandaag gekochte derde SATA-schijf in-plugde.
Mijn moederbord heeft ruimte voor één IDE-apparaat en 4 SATA-apparaten, waarbij er 2 van die SATA master zijn en 2 slave. Ik heb tevens een optische schijf (DVD-rewriter) aangesloten die op SATA werkt.
Het probleem is dat geen van de twee SATA-HDD's wordt herkend door Vista bij "Mijn computer", wel beide bij apparaatbeheer in het configuratiescherm. De optische schijf werkt prima. Zelfs niet de oude, die ik niet van plek heb verwisseld.
De eerste secundaire schijf (die ik al een lange tijd hiervoor had en prima werkte) zit in een slave-slot van SATA, en de optische schijf zit in de andere slave-positie. De nieuwe harde schijf heb ik dus in de master-slot gestopt.

Hoe krijg ik mijn PC zover om de harde schijf niet alleen te herkennen in apparaatbeheer maar ook als echte HDD?
Ik heb geprobeerd te zoeken naar nieuwe hardware, de drivers hiervan opnieuw te laten installeren door Vista, etc.

Doe ik iets verkeerd met de master/slave, of iets anders?

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,
Michiel

Heb je de schijf wel in "systeembeheer"> "schijfbeheer" geinitialiseerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan