Design klantensite

Status
Niet open voor verdere reacties.

minifig

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Hier op de firma zouden we een sharepointsite willen opzetten van onze klanten (hebben we nu ook al wel, maar we willen die overzetten naar onze Sharepoint 2007).
Op die klantensite dienen gegevens te staan zoals Contactpersonen, inlogprocedures, installatie schema’s, installatiechecklijsten, ingescande documenten, …
Zoals ik het nu zie zijn er 2 mogelijkheden:
1) Een site per klant:

* Je kan dit opbouwen met een template
* Zelf in groep aanmaken (http://mysharepointofview.com/2009/02/batch-creation-of-sharepoint-sites-part-1/)
* Heeft wel een belangrijk nadeel: als je een bepaald veld/soort gegeven vergeten bent (bv. adres), moet je nadien alle sites manueel aanpassen.
* Idem als je de layout zou willen veranderen

2) Één site met filter

* Je bouwt 1 pagina waarin de verschillende soorten gegevens gefilterd worden door de webparts (zie http://www.youtube.com/watch?v=ITPHd5BmRaM )
* Voordeel is dat wijzigingen voor alle klanten tegelijk doorgevoerd kunnen worden
* Heeft ook nadelen:
o Als je in het gefilterde lijstje van de contactpersonen een contactpersoon bij wil plaatsen, moet je alsnog de klant als veld ergens ingeven wat mogelijk foute gegevens in het systeem brengt (als je de foute klant kiest uit een lijst van +/- 700)
o Idem voor allerlei documenten in de documentlibraries. Als je die foute ingave op dat moment niet merkt, is er kans dat jet het document in kwestie niet meer terug vindt.
o Gegevens zoals een inlogprocedure is een geschreven tekst die voluit op de gefilterde pagina moet komen te staan. Dit lijkt me niet te kunnen.

Ik neem even aan dat ik niet de enige ben die met dit probleem zit/zat?
Hoe wordt dit doorgaans gedaan?
Zijn jullie er wel uitgeraakt? Zo ja: hoe?
Of een betere oplossing?
Zijn er nog andere argumenten vóór of tegen 1 van de opties?

Ik hoor het graag.
Alvast bedankt,

Roger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan