Design modus uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanders1969

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2018
Weet iemand hoe je de design modus in Access kan uitschakelen?
Beste optie is een mde maken echter heb ik geen Office 365 64 bit op een pc draaien waardoor ik niet in staat ben om een mde te maken welke op een Office 365 64 bit kan draaien.
Ik heb eerder een mde 32 bit aangemaakt en deze geprobeerd op een 64 bit te laten draaien en deze liep vast.
Ik zal binnenkort een computer kopen en daar Office 64 bit op installeren echter wil ik tijdelijk met een mdb werken, jaja erg gevaarlijk maar als ik de design modus kan uitschakelen dan heb ik het probleem opgelost.
Ik werk al met onderstaande functies, enige wat nog ontbreekt is de desing modus uitschakelen.

Code:
DoCmd.SelectObject acTable, , True
DoCmd.RunCommand acCmdWindowHide
ChangeProperty "AllowBypassKey", 1, False
ChangeProperty "AllowSpecialKeys", 1, False

Een andere mogelijkheid is om de front end in .net te maken. Als je met Access VBA om kan is het maar een kleine opstap om met .net van start te gaan.

Het zou mij eerlijk gezegd niet kunnen boeien of mensen dat doen of niet. Eigen verantwoordelijkheid en zo. Sowieso zou ik dan een FE-BE gebruiken waarbij de gebruikers niet in de backend kunnen. En meestal krijgt elke gebruiker dan een eigen kopie van de FE. Als ze die slopen, is dat hun eigen verantwoordelijkheid. Drie keer raden wat er gebeurt als iemand zijn FE sloopt, en dan met hangende pootjes aan mijn (nu even virtuele) bureau staat...

Haha nee geen optie om alles even naar .NET om te bouwen.
En ik begrijp je OctaFish maar vind voorkomen beter dan genezen maar als ik het goed begrijp is het dus beter een pc aan te schaffen waarmee ik 64 bit .mde kan aanmaken aangezien de design modus niet uitgeschakeld kan worden?

Ik denk dat het aanschaffen van een Office 64 bits al voldoende is. En die heb je al, want ze worden in beide smaken geleverd :). Maar een extra pc met de 'andere' office kan natuurlijk altijd. Ik werk tegenwoordig (noodgedwongen) met een 64-bits versie, en met wat kleine aanpassingen is één db in beide versies te gebruiken. Dat geldt dan vermoedelijk niet voor je mde, maar ik zie eerlijk gezegd ook het voordeel daarvan niet. Noch in het dichtspijkeren van je db. Echt, gebruikers eigen verantwoordelijkheid laten voelen is in mijn ogen beter als dichtspijkeren. In de praktijk blijkt het ook totaal geen problemen op te leveren. En dan is de verhouding inspanning-opbrengst dus meer dan bijzonder laag :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan