Design to wordpress

Status
Niet open voor verdere reacties.

pataap

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2012
Hallo,

Ik heb een design in photoshop gekregen en deze omgezet naar html met de bijpassende stylesheet.
Nu wil ik dit in mijn wordpress zetten, maar kom er niet goed uit hoe ik hier nu een thema van maak.

Heeft iemand een goede link of tip voor mij?

Alvast bedankt,

Patricia

Ja het is een heel hoop werk, vooral als je er heel weinig van af weet. Ik heb een grote taak op me gekregen op stage, maar wil het heel graag voor elkaar krijgen. Alvast bedankt ik ga gelijk kijken.

Ik ken ook nog wel een programma (genaamd "artisteer") waarmee je volledige wordpress sites kunt maken, misschien is dit een idee? (kost wel geld als je het allemaal legaal doet).

Zo heb je er absoluut 0 verstand(verstand van HTML/CSS/PHP/JAVASCRIPT) voor nodig :)

je kan ook een standaard layout als uitgangs punt nemen en dan de dingen aanpassen is een optie :)

Daarnaast als dit zijn stage is, ga ik ervan uit dat die in deze richting iets studeerd. Dan heeft het geen zin als het een programma voor hem doet want dan leert die er als nog niks van.

Laatst bewerkt:
@klaaspeter, je zou er versteld van staan hoevaak mensen een geheel andere taak krijgen dan eigenlijk goed voor ze is :P

Maar ik ben het er wel mee eens dat het zelfdoen van die dingen veel beter is.

Als eerst, ik ben een "zij" haha.
Ik studeer grafisch vormgeving. Met websites heb ik het minst ervaring en heb naar een stage gezocht die naast logo's, flyers, brochures etc ook webdesign doet. Ik wil dit graag leren namelijk.
Ook verdient het heel lekker.

Artiseer heb ik al een keer een trial van gebruikt, misschien maar opnieuw een kijkje nemen.
Misschien wil ik te veel, maar het zou zo stoer zijn als het me zou lukken om een pro webdesigner te worden :)

Oke sorry wist dat niet dat je een zij was haha :)

maar terugkomend op je probleem. Je kan inderdaad een programma gebruiken die dit voor je doet.

Zoals ik al aangaf kan je ook de standaard layout van wordpress gebruiken en deze aanpassen het voordeel is dat deze nog redelijk gemakkelijk is. Weet je niet of bekend bent met html en css? want dat heb je eigenlijk alleen nodig voor je layout te maken. Wel heb je wat php kennis nodig als er op bepaalde plekken widgets moeten komen te staan enzo

Is niet erg, niet gebruikelijk om een vrouwelijke webdesigner tegen te komen toch?
Ik ben wel bekend met html en CSS, heb het design ook opgebouwd hiermee. Nu alleen nog in WordPress krijgen.
Heb al de plugin import-html-pages geïnstalleerd op WordPress maar dat wil niet echt lukken.

nee dat klopt. :)

maar je hebt de website dus al in html dus de website is al af dat scheelt alweer. Ik zou ervoor gaan om de standaard layout van wordpress aan te passen met jou html. Dat zou dan niet meer zo moeilijk moeten zijn. die thema's zijn zo gemaakt dat je het zo kan aanpassen eigenlijk.

Je begint gewoon met header.php daarna de index.php en daarna de footer.php Zeker de footer en index.php zijn eer gemakkelijk.

De header is iets ingewikkelderd. Maar lees hier gewoon goed wat er als commetaar staat en je heb binnen 1 uurtje zeker wel een goed begin van je aangepast layout. :)

anders hierbij een tutorial :)

http://blog.spoongraphics.co.uk/tutorials/how-to-build-a-custom-wordpress-theme-from-scratch

@mastermindzh: De nederlandse site had ik al, maar ben er niet veel wijzer van geworden. Heb daar wel de plugin vandaan.
Wat de engelse site betreft, deze files heb ik al aangemaakt, maar krijg niet echt een thema tevoorschijn in Wordpress.

@klaaspeter: Ja, het scheelt dat ik de website al af heb ik in html. Poeh als ik die link bekijk begint mijn hoofd al te tollen haha.
Ik zal beginnen met een standaard theme. Als ik op bewerken klik kan ik daar gewoon mijn html en css inplakken?

Het lukt me niet om een bestaand thema te veranderen in mijn design :(

Sorry voor late reactie. Ik ben druk bezig geweest met deze tutorial:

http://www.youtube.com/watch?v=RT0LEo6cLUk&feature=related

En die heeft mij enorm geholpen! Ik heb het thema in Wordpress gekregen alleen heb nog wat probleempjes. Alleen mijn content wilt -ie pakken.
De volgende items willen niet verschijnen:

Logo
Facebook button
Slider
Achtergrond.

Wat kan hier het probleem zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan