Design view in Access 2010 Uitzetten via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zafar

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
67
Beste allen,

Ik ben bezig aan een user level security module. Nu heb ik gebruikersgroepen aangemaakt en ik wil 1 bepaalde gebruikersgroep geen mogelijkheid bieden in Designview te gaan. Ik heb een beetje lopen zoeken in VBA editor object browser, maar kwam niet echt iets tegen. Iemand enig idee hoe ik de Designview instellingen kan benaderen voor de gehele database.

Ik werk in MS Access 2010

Groet en alvast Bedankt voor de info, tips en adviezen!!!:d
 
Laatst bewerkt:
Ik snap de vraag niet helemaal; meestal wil je het omgekeerde: gebruikers verbieden om in de Designview te komen, en ze alleen toegang geven tot formulieren etc.
 
Ik snap de vraag niet helemaal; meestal wil je het omgekeerde: gebruikers verbieden om in de Designview te komen, en ze alleen toegang geven tot formulieren etc.

Ik ben helemaal verlegen ... :eek: . Verkeerd geformuleerd, maar idd verbieden in Designview te gaan. Excuses....
 
Je kunt alle opstartinstellingen uit zetten, zodat alleen de formulieren zichtbaar zijn. De db is dan door een gewone gebruiker niet anders te openen dan via de opstartschermen. Omdat je er zelf uiteraard nog wel in moet kunnen, heb je wel een Admin account nodig die de ingangsopties weer aan zet. Dat is uiteraard door een sterk wachtwoord afgeschermd ;)
 
Je kunt alle opstartinstellingen uit zetten, zodat alleen de formulieren zichtbaar zijn. De db is dan door een gewone gebruiker niet anders te openen dan via de opstartschermen. Omdat je er zelf uiteraard nog wel in moet kunnen, heb je wel een Admin account nodig die de ingangsopties weer aan zet. Dat is uiteraard door een sterk wachtwoord afgeschermd ;)

Beste Octa Fish,

Zoals altijd alvast bedankt voor je reactie... maar hoe kom ik dan aan een admin account in access 2010? En volgensmij kun je dan nog wel met de Shift Bypass de database benaderen toch?

De opstartinstellingen heb ik geprobeerd (misschien doe ik niet alles dan) , maar in tests versies van mijn db gaat inderdaad alles weg, behalve de File Menu, waarmee je dan wel weer via opties alle opstart instellingen kunt veranderen. Daarnaast heb je ook nog de Shift Key om het te doorbreken.
 
De Shift key bypass kun je ook nog uitzetten.... Als je dat doet, moet je uiteraard zeker weten dat je er ook weer in kunt, en dat doe je dus door een admin gebruiker aan te maken. Ik heb zelf nog een database achter de hand waarmee ik de Shift bypass van een beveiligde db kan herstellen, zodat ik er toch weer in kan. En als ik die tool kan vinden, kunnen anderen dat uiteraard ook, dus echt dichtspijkeren kun je de db dan ook weer niet. Maar goed, daar heb je de mde bestanden voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan