deskop pc n.a.v. artikel in Computer!Totaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Ik sta op het punt om naar aanleiding van dit artikel http://computertotaal.nl/article/20489/de-beste-pc-voor-windows-7.html in Computer!Totaal op het punt de geadviseerde allround pc http://computertotaal.nl/article/20489/de-beste-pc-voor-windows-7/2.html aan te schaffen. Maar ik vind het behoorlijk eng. Ik heb nog nooit een niet kant-en-klare pc gekocht en hoorde dat je eerder kans loopt op problemen. Omdat wanneer de onderdelen niet goed op elkaar afgestemd zijn en niet door-en-door getest een instabiel systeem zou kunnen ontstaan en onderdelen eerder kapot kunnen gaan, bijvoorbeeld omdat de temperatuur te hoog wordt. Is dat zo? Ik heb geen verstand van onderdelen. Ik ben echt afgegaan op de informatie in het artikel en informatie/tests die ik naar aanleiding daarvan vond op Internet. Ik neem aan de het blad de configuratie goed getest heeft, maar ben toch gaan twijfelen.......

Ik heb nu voor deze configuratie een offerte liggen:
AMD Phenom II X4 955
GigaByte GA-MA785GMT-UD2H
Kingston ValueRam 4 GB DDR3 1333 kit
Windows 7 Home Premium OEM 64-bit
500 watt voeding (ik weet niet welke......)
Samsung SpinPoint F1 640 GB
WLAN pci-kaart (ik weet niet welke.....)
Verder wilde ik mijn huidige behuizing en CD/DVD brander (Sony AD7200A ide; nog geen jaar oud) hergebruiken.

Mijn eerste vraag is natuurlijk of dit een betrouwbaar systeem is op deze manier! En het een goede keuze is waarmee ik voorlopig vooruit kan.

Ten tweede vraag ik me af of ik niet net zo goed de Phenom II X4 945 processor kan gebruiken. Is las dat het verschil vooral zit in de mogelijkheid tot overklokken. Dat is voor mij niet van toepassing. En de 945 is 3,2 ghz en de 955 is 3,0. Verder kan ik in de specificaties niet zo veel verschillen ontdekken. Merk je in de praktijk verschil of is de 945 net zo goed? Deze is wat goedkoper volgens mij namelijk!