desktop asus met windows8 loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan59

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Asus desktop van aug. 2012, gekocht met Win7, later Win8Pro opgezet, tot gisteravond geen problemen.

Opstarten, inloggen bij Win8 geen probleem. Daarna bij aanklikken op programma blijft" pijl met zandloper" op scherm staan, wordt niet opgestart,
kon hierdoor ook geen backup vanaf andere schijf terugzetten met Acronis backupsoftware.

Als ik mij afmeld gaat dit wel, maar bij uitzetten blijft de computer op geheel blauw scherm staan.

Oplossing?

Johan59

Start Windows in de Veilige Modus en kijk of je het probleem dan ook hebt.
Het volgende komt van een andere site

In Windows 8 zijn er 2 manieren om in de veilige modus op te starten

Mogelijkheid 1
De makkelijkste optie is in het opstartscherm te klikken op de afsluitknop en klik opnieuw opstarten met de SHIFT toets ingedrukt.

Mogelijkheid 2
Om in de veilige modus op de normale manier te starten in Windows 8 moet een verandering maken in het Msconfig hulpprogramma waardoor bij de volgende herstart de computer in de veilige modus komt.
Stap 1: Open de charms bar door windows toets + C.
Stap 2: Klik op “instellingen”.
Stap 3: Klik rechtsonder op “PC-instellingen wijzigen”.
Stap 4: Ga naar tabblad “algemeen” en scroll helemaal naar beneden. Klik onder het kopje ” geavanceerde opstartopties” op “Nu opnieuw opstarten”.
Stap 5: Er opent een nieuw venster. Voor de veilige modus klikt u op “Problemen oplossen”, in het volgende scherm klikt u op “geavanceerde opties” vervolgd door in het nieuwe scherm te klikken op “Opstartinstellingen”
Stap 6: Klik op “Opnieuw Opstarten”.
Stap 7: In dit scherm kunt u kiezen welke modus van veilig opstarten u wilt gebruiken de meest voorkomende is de 4de die te benaderen is door de F4 knop in te drukken.

Mogelijkheid1: Geen reactie

Mogelijkheid2: Na stap4 volgt"Een ogenblik geduld.." Het scherm valt na ong. 5 minuten weg ( zal waarschijnlijk wel instelling van screensaver zijn).

Na ong. 20 minuten staat computer nog aan, uitgezet door stroom eraf te zetten.

Deze mogelijkheid 3x uitgeprobeerd. Zelfde resultaat.

M.v.g.

Johan59

pffff... ook veilige modus is niet te bereiken....

Asus heeft een garantie van 2 jaar. Daarna soms een coulance regeling, maar daar mag je niet op rekenen. Zelfs als in de garantievoorwaarden staat dat de garantie van computer/notebook 1 jaar is, heb je toch 2 jaar. Dit komt door de Europese regelgeving en de Nederlandse wetgeving. Deze geven aan dat je bij computers en notebooks minimaal 2 jaar garantie hebt vanwege de te verwachten levensduur.
Asus is 1 van de fabrikanten die aan consumenten organisaties heeft laten weten dat zij deze 2 jaar hanteren voor computers en notebooks.

Kijk ook even op https://eu-rma.asus.com/pick_eu/nl/

***Aanvulling:
Merken geven vaak onduidelijke of verkeerde info over de garantie. Dit doen zij zodat ze extra garantie kunnen verkopen. Hieronder een tabel van enkele merken met garantie volgens hun website, en daarnaast de werkelijke garantie die deze merken geven zonder 'extra garantie' (tabel april 2012).

Code:
Toshiba       ?        2 jaar
Packard Bell  1 jaar   2 jaar
Dell          1 jaar   3 jaar
Acer          ?        2 jaar
Apple         1 jaar   2 jaar

Laatst bewerkt:
Dank je , je bent me juist voor met beantwoorden.
"Hoogstwaarschijnlijk" voornaamste gevonden. Via "Onderhoudscentrum windows8". Alle aansluitingen van computer verwijderd, behalve ADSL.

Enkele programma's geprobeerd en deze werken.

Wat de exacte oorzaak is weet ik nog niet, heb hier geen tijd voor om deze dit weekend te zoeken.

M.v.g.

Johan59

Suc6. Het gaat goed komen begrijp ik :D

"Losse WD harddisk"was de oorzaak. Bij niet aansluiten van dit onderdeel totaal geen problemen.
Wat er met de WD harddisk aan dehand is weet ik niet.

Bedankt voor reacties.

"Losse WD harddisk" wordt wel herkend in BIOS met de goede omschrijving op mijn ASUS desktop.
Als ik via Windows Verkenner deze aansluiting op scherm krijg, dan krijg ik de omschrijving "Lokale Schijf (P)".
Klik ik hierop dan loopt computer vast.

Zoek ik bij eigenschappen van deze losse harde schijf, dan krijg ik bij: Draagbare apparaten- Seagate Expansion Drive.
Via USB 3 heb ik een : seagate harde schijf " aangesloten.

Dit alles met Windows8

Van deze losse WD -HD is zojuist de garantie vervallen.

Wie weet hoe verder?

Johan59

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan