Desktop computer valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Divium1145

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2014
Goedenavond!

Ik heb dit forum opgezocht aangezien ik een probleem heb met de desktop computer van me moeder.
Voor dat ik veder ga wou ik nog even zeggen dat ik dus net nieuw ben op dit forum en mijn excuses als
dit bericht niet goed geplaatst is.

Het probleem:
De computer startte trager op dan normaal. En na dat hij opgestart is lijkt er veder niks mis mee maar,
na 10 tot 45 minuten valt hij in één klap uit. Je ziet heel snel een blauwscherm met tekst er op
maar het gaat te snel weg om te kunnen lezen maar, nu komt het raarste. Na dat de computer een
aantal keer is uitgevallen doet hij het niet weer. Maar na een week (of een paar dagen) begint het weer
allemaal opnieuw. Heeft iemand hier een oplossing voor?

mvg, Kevin

Welkom op helpmij.nl :thumb:

Een blauw scherm wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door slecht functionerende drivers, komt zelden voor dat deze wordt veroorzaakt door defecte hardware.
Download bluescreenview en geef hier eens de bsod code die begint met 0X......... en de evt bijvermelde tekst en/of bestandsnaam.

Tevens de vraag verplaatst naar de juiste sectie.

Bedankt voor de reactie. Ik zal het morgen even installeren op de computer

Mijn 1e ingeving: voeding defect ....
Heb je alles aangesloten op een geaard stopcontact?

Goedenmiddag!

Ja, alles is aangesloten op een geaard stopcontact. De behuizing staat ook niet op de grond maar op een verhooging zodat er minder stof in komt en 2 maand geleden heb ik heb helemaal stofvrij gemaakt.

Heb zo'n dergelijk probleem ook gehad, jaren geleden toen ik er nog minder vanaf wist. Bij mij zat de computer vol met stof van binnen waardoor hij te warm werd en ter beveiliging werd uitgeschakeld, wellicht iets om te bekijken? *edit* zie nu pas dat je hem pas hebt schoongemaakt*

Nog bedankt voor de tip en maakt ook niet uit. Ik onderhoud me spullen alijd goed en ben er natuurlijk ook zuinig op.
Ik haal hem vanmiddag wel los om even alles te bekijken.

Ik hou jullie op de hoogte!

Het zou misschien aan de processor koeling kunnen liggen, als deze oververhit raakt schakelt de beveiliging de pc uit.
Bij het schoonmaken is misschien het contact tussen de koeler en de pasta verbroken.

Er zijn programma's die de warmte ontwikkeling van een processor kunnen monitoren.

Zelf kijk ik wel eens met het programma Speedfan naar de processor temperatuur.

Niet gezegd dat dit het moet zijn, zomaar een tip.

P.s. laat ook een goede virus scanner je computer checken op virussen en trojan horses.
ik vind het programma hitman pro een heel gebruiksvriendelijk programma.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan