Desktop database contracten refresh subform vanuit hoofdformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Ben een nieuwe poging aan het wagen om de keuzelijsten/records in een subformulier vanuit het hoofdformulier te refreshen, obv. een keuzelijst in het hoofdformulier.
Een bestandje is bijgevoegd.

Het zou als volgt moeten werken:
-Als in het hoofdformulier 'Contracten' op tabblad financieel het tarief wordt veranderd/onderhouden, dan moet dit in het subformulier (contractbegroting) automatisch doorgerekend worden voor alle bestaande records in het subformulier in de velden RegTarief en RegTotaal...obv de categorie(RegCat) in het subformulier (zonder RegCat in het subform opnieuw aan te klikken) . RegCat moet dus automatisch ge-update worden vanuit cboTarief in het hoofdformulier. Heb het zelf geprobeerd, via Requery(after update, cboTarief) maar werkt nog niet.

Hoop dat iemand kan helpen, in tegenstelling tot de webdatabase kan er nu wel gewerkt worden met VBA..wellicht scheelt dat..

Bijlagen

Ik snap je opzet niet. Je hebt een tabel [Tarieven], die je hebt gekoppeld aan [Contractregels]. Lijkt goed, maar de tabel [Tarieven] is niet genormaliseerd, en gaat dus zo nooit werken. Die zou er zo uit moeten zien:
TariefID - Autonummering
Categorie - Tekst (keuzelijst met getypte waarden Categorie 1 t/m Categorie 5)
Tarief - Valuta.
En meer niet. Voor elke categorie maak je dan 5 tariefrecords aan, zodat je in jouw voorbeeld 25 records hebt, en niet 5.
Nu de tabel genormaliseerd is, kun je in je formulier het juiste tarief selecteren, waarbij je desnoods een extra keuzelijst maakt op je formulier waarin je eerst de categorie selecteert, en de keuzlijst met tarieven daarop baseert.
De tabel [Contractregels] is nu gekoppeld aan het juiste tarief, en je berekening gaat dus ook weer goed.

Het kan goed zijn dat mijn opzet voor verbetering vatbaar is.. Het de tabel genormaliseerd zoals je onderstaand aangeeft (zie bestand).

De stappen die je daarna noemt lukken nog niet helemaal, kun je aangeven in het bestand hoe je het daarna precies bedoelt?

Bijlagen

Ik heb nog niet naar jouw nieuwe versie gekeken, want ik was al een heel eind in het verbouwen van je vorige db. Dus de voorstellen zoals ik het zou doen, zitten in die versie. Maar kijk maar eens of je er wat mee kunt.

Bijlagen

Hier kan ik mee vooruit, bedankt voor de energie die je erin hebt gestopt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan