desktop Drive P'9230 3T formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nes82

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2012
Hallo,

Ik heb net een nieuwe externe harde schijf aangeschaft, maar nu heb ik problemen met het feit dat er geen standaard keuzemenu op het scherm komt op het moment dat ik hem aansluit.
Dat heb ik namelijk wel altijd als ik zomaar een usb-stick aansluit, dan kan ik kiezen tussen - mappen openen - foto's direct importeren etc.
Op het moment dat ik mijn externe harde schijf aansluit middels ubs (3.0) dan lijkt mijn PC hem wel te herkennen...... hij komt alleen niet standaard als icoontje te staan in de map "deze computer".

Nu begreep ik dat een externe harde schijf pas gebruikt kan worden als deze geformatteerd is.....maar hoe kan ik dat dan doen?
normaliter ga ik naar het icoontje (bij deze computer) en dan op re-muisklik en dan formatteren klikken..... maar dit kan ik dus niet.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Het gaat om het volgende:
externe harde schijf: desktop Drive P'9230 3
Laptop: Windows 7

is dat trouwens hetzelfde als apparaatbeheer? daar ben ik namelijk al geweest, daar geeft hij aan dat dit apparaat correct werkt

bij stap 3 loop ik vast.
Daar moet op mijn li-muis klikken dan op "formateren" klikken.
Op het moment dat ik dit doe, heb ik geen keuze om "formatteren" te klikken.
Mijn keuzemogelijkheden zijn:
* Converteren naar GPT-schijf
* Offline brengen
* eigenschappen
* Help

zoals je kunt lezen kan ik niet kiezen uit formatteren......

wat nu?

onderaan in het scherm krijg ik deze schijf wel te zien (die balken onderaan)
Maar daarboven krijg ik hem niet te zien op het scherm.
schermweergave1.jpg

Je hebt 2 partities aangemaakt, met de cursor op een van die 2 vakken met de rechtermuisklik krijg je dan formateren, die andere ook zo doen.

Ook dat gaat niet

keuzemogelijkheid is alleen maar:
* nieuw eenvoudig volume
* eigenschappen
* help

Ik kom gewoon het knopje "formatteren" nergens tegen

Weird, wis die 2 partities eens, en begin overnieuw, kun je gelijk aangeven of ze primair moeten zijn, dan doen en ook in welk bestandsformaat ze geformateerd moeten worden.

Hoe kan ik dit wissen?
Hierboven heb ik aangegeven wat mijn keus is... Wissen staat er niet bij!
Dus hoe ga ik dit wissen

hé Top Lange Pier,

Ik ben naar die blog (lewan.com) geweest en de instructies opgevolgd...... Nu zie ik inderdaad een icoon op het moment dat ik "deze computer' open.
Mijn probleem is helemaal opgelost.

Bedankt voor je hulp :)

Groetjes
Najia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan