Desktop erg traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter MiGr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MiGr

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Ik heb een desktop met de volgende systeemeigenschappen:
Celeron (R) CPU 2.60 GHz
kloksnelheid: 2.60 GHz, 256 MB

Naar mijn gevoel is de desktop echter veel te langzaam: je zit echt even te wachten tot de schermen van bijvoorbeeld de verkenner of task manager verschijnen. Een kennis heeft al eens gezegd dat er misschien meer geheugen in moet. Maar voordat ik dat doe zou ik dat toch wel zeker willen weten.

Ik heb de volgende vragen: hoe kan ik vaststellen of de computer inderdaad te traag is en hoe kan ik vaststellen hoe ik dat moet oplossen?

Wie wil mij hiermee helpen?

Ik heb een desktop met de volgende systeemeigenschappen:
Celeron (R) CPU 2.60 GHz
kloksnelheid: 2.60 GHz, 256 MB

Naar mijn gevoel is de desktop echter veel te langzaam: je zit echt even te wachten tot de schermen van bijvoorbeeld de verkenner of task manager verschijnen. Een kennis heeft al eens gezegd dat er misschien meer geheugen in moet. Maar voordat ik dat doe zou ik dat toch wel zeker willen weten.

Ik heb de volgende vragen: hoe kan ik vaststellen of de computer inderdaad te traag is en hoe kan ik vaststellen hoe ik dat moet oplossen?

Wie wil mij hiermee helpen?

kijk eens met pcwizard en plaats hier het gehele logje ;) dan zien we de rest van de pc ook even

Ccleaner, en een registeryfix , virus en spyware vrij maken is ook handig

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb vanmiddag Malwarebytes' Antimalware en SuperAntiSpyware gedraaid en alles verwijderd wat gevonden werd.
Logje met pcwizard komt eraan.

Als die 256mb betrekking heeft op je interne geheugen dan is het bijplaatsen ervan geen overbodige luxe.
256mb op xp(wat ik denk dat je hebt) is al minimaal en als het vista zou zijn dan houdt het helemaal niet over.....(min512 voor vista)

Laatst bewerkt:
kijk eens met pcwizard en plaats hier het gehele logje ;) dan zien we de rest van de pc ook even

Ccleaner, en een registeryfix , virus en spyware vrij maken is ook handig

@Mastermindzh
Hier het logje van de pcwizard system summary
Als ik het goed zie kan je met pcwizard een heleboel verschillende logjes maken. Als je een ander logje nodig hebt hoor ik het graag van je.

Bijlagen

Als die 256mb betrekking heeft op je interne geheugen dan is het bijplaatsen ervan geen overbodige luxe.
256mb op xp(wat ik denk dat je hebt) is al minimaal en als het vista zou zijn dan houdt het helemaal niet over.....(min512 voor vista)

Hallo FrankWannet,
Hoe kan ik zien of de 256mb betrekking heeft op mijn interne geheugen?
Ik gebruik windows xp home edition

Dat moet wel je interne geheugen zijn. De L2 cache is nooit 256 MB (max. is rond de 8MB tegenwoordig), en je harde schijf is toch hopelijk wel wat groter dan 256 MB :p

Edit: en bij je logje staat bij de System Summary achter Physical Memory 256 MB (1 x 256 MB DDR-SDRAM). Dat slaat op je werkgeheugen.

Laatst bewerkt:
het staat al in je pcwizzard overzicht

Physical Memory : 256 MB (1 x 256 DDR-SDRAM )

bijplaatsen van geheugen zou bij jou wonderen verrichten;)

en om dan gelijk maar even aan te geven wat dan de mogelijkheden qua geheugen is...

je hebt 2 slots die tezamen 2gb pc2100/2700 onderrsteunen.(ddr266/333mhz)

Bron: http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/D845PEBT2/sb/cs-012818.htm

Frankwannet,
Bedankt voor jouw reacties.:thumb:
Ik heb geprobeerd om de tekst in de link te begrijpen maar het lukt me (als eenvoudige computergebruiker) niet.
Ik begrijp dat ik (in ieder geval) mijn geheugen moet gaan uitbreiden.
Wat raad je me aan om te doen (ofwel waar moet ik in de winkel om vragen)?:confused:

Je hebt 2 sloten voor geheugen op je bord.1 is er nu al gebruikt door die 256mb.

Op het bord kun je dus nog een reepje kwijt.Het bord ondersteunt de volgende geheugens: pc2100 en pc2700.(dat is ddr1)
Als ik jou was zou je gewoon even op marktplaats kunnen kijken voor een 512mb reepje van pc2700(liefst 2).Kosten per reepje op marktplaats 2de hands 12/15 euro.Meer moet je er niet voor uitgeven.Aan jou dus of je er 2 wilt zetten.het mooiste zou zijn om 2 reepjes van 1gb te zetten maar dat word een al wat duurdere kwestie.;)
Ik denk zelf dat als je een reepje van 512 erbij zet dat je al gaat merken qua snelheid.Aan jou dus de keuze of je nog sneller wilt.
Dit moet zijn Non-ecc(let daar op) staat er bij een advertentie ECC dan heb je daar niets aan.

Een voorbeeld :http://link.marktplaats.nl/249267015

Je hebt 2 sloten voor geheugen op je bord.1 is er nu al gebruikt door die 256mb.

Op het bord kun je dus nog een reepje kwijt.Het bord ondersteunt de volgende geheugens: pc2100 en pc2700.(dat is ddr1)
Als ik jou was zou je gewoon even op marktplaats kunnen kijken voor een 512mb reepje van pc2700(liefst 2).Kosten per reepje op marktplaats 2de hands 12/15 euro.Meer moet je er niet voor uitgeven.Aan jou dus of je er 2 wilt zetten.het mooiste zou zijn om 2 reepjes van 1gb te zetten maar dat word een al wat duurdere kwestie.;)
Ik denk zelf dat als je een reepje van 512 erbij zet dat je al gaat merken qua snelheid.Aan jou dus de keuze of je nog sneller wilt.
Dit moet zijn Non-ecc(let daar op) staat er bij een advertentie ECC dan heb je daar niets aan.

Een voorbeeld :http://link.marktplaats.nl/249267015

Is de computer het nog waard om wat meer (dus 2 reepjes van 1gb) te investeren?
Of wel kan ik er nog zo'n 3 jaar mee doen denk je?

Deze pc is natuurlijk wel verouderd:D
dus een jaar of 3 mee doen tja....Wat wil je ermee doen?
Internetten en msn ja dat gaat wel.wil je games erop gaan doen? Nee dat gaat niet(meer)...dus zet dan ook geen 2x 1gb

Maar gezien je ergenis zou je kunnen gaan sparen voor iets nieuws en 1 keer die 10 euro tegenaan gooien om nu even dit stukje ergenis weg tehalen die je nu hebt.

Deze pc is natuurlijk wel verouderd:D
dus een jaar of 3 mee doen tja....Wat wil je ermee doen?
Internetten en msn ja dat gaat wel.wil je games erop gaan doen? Nee dat gaat niet(meer)...dus zet dan ook geen 2x 1gb

Maar gezien je ergenis zou je kunnen gaan sparen voor iets nieuws en 1 keer die 10 euro tegenaan gooien om nu even dit stukje ergenis weg tehalen die je nu hebt.

Ik ben al even op Marktplaats aan het kijken en kom dan kreten tegen als DIMM, SoDIMM, pins, reepjes voor laptops, 333MHz, 133MHz. Kun je me vertellen wat ik wel (of juist niet) moet hebben?

je moet hebben DIMM(sodimm is voor laptops)
184pinns pc2700 333mhz is hetgeen wat je nodig hebt

Als je bij het onderdeel geheugen en daar als zoekopdracht doet: pc2700 dan krijg je al de goede(dan kom je ook mijn voorbeeld tegen die al precies is wat je "zoekt":D:D)

Let dus wel op dat je geen Ecc maar non-ecc nodig hebt.

ik ben verder nu ofline.mocht je wat vinden dan kan je die advertentie(s)ook even hier linken dan kijken we wel of het goed is.

sorry dat ik niet verder kon helpen maar andere hebben dat goed gedaan zie ik :D geen internet :P

je moet hebben DIMM(sodimm is voor laptops)
184pinns pc2700 333mhz is hetgeen wat je nodig hebt

Als je bij het onderdeel geheugen en daar als zoekopdracht doet: pc2700 dan krijg je al de goede(dan kom je ook mijn voorbeeld tegen die al precies is wat je "zoekt":D:D)

Let dus wel op dat je geen Ecc maar non-ecc nodig hebt.

ik ben verder nu ofline.mocht je wat vinden dan kan je die advertentie(s)ook even hier linken dan kijken we wel of het goed is.

Ik denk dat deze advertentie de juiste geheugens aanbiedt: http://link.marktplaats.nl/246607003
Zou iemand dat kunnen bevestigen.

Jep dat is de goede!
DDR1, 512 MB, PC2700 (333 MHz), Non-ECC
Prijs is wel een beetje hoog voor oud geheugen, maar om nou te zeggen dat het een rib uit je lijf is.. Nee dat dan weer niet :p

Ik heb de nieuwe geheugens ontvangen.
Ze zitten in de computer en die loopt nu als een trein.:)
Iedereen die me geholpen heeft, hardstikke bedankt !! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan